7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jobharmsen

Probleem met extern beeldscherm

Hallo OMT’ers

Ik heb een Samsung BX2450 Syncmaster, normaal gebruikte ik deze zonder problemen bij mijn MacBook. Nu wil ik hem aansluiten op mijn iMac en nu stuit ik op het volgende probleem: Links en rechts zit een heel stuk zwarte ruimte, terwijl hij op dezelfde instellingen/resolutie staat alsbij mijn MacBook. Het lijkt net alsof mijn iMac de linker en rechterkant een stukje in elkaar drukt.

Is er een mogelijkheid om dit weer te kunnen uitrekken zodat mijn hele beedscherm (1920×1080) word gevuld?

Alvast bedankt!

Mvg,
    Job

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gebruik je HDMI of VGA op het scherm? En heeft je iMac een mini-DP of mini-DVI poort? Welk merk adapter gebruik je? Heb je alles in Systeemvoorkeuren goed gezet? Heb je op het beeldscherm de knop ‘automatisch aanpassen’ al eens ingedrukt? Staat hij goed in het Systeemprofiel?

Bijdrager
    jobharmsen

Ik gebruik VGA met een mini-DVI poort. Adapter is van samsung.
    Systeemvoorkeuren en Systeemprofiel staan goed.

Ik zie nu net dat als ik hem op 1280×720 zet hij wel hem wel fullscreen, maar ik wil hem natuurlijk gewoon de volle 1080 kunnen pakken.

Automatisch aanpassen heb ik ook al gebruikt, het enige wattie dan doet is het beeld 1 pixel naar rechts plaatsen. Dus dat heeft weinig zin.

Lid
    Pepperonie

Weet je zeker dat die op 1920×1080 staat en niet op 1920×1200?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Staat ‘overscan’ soms aan? DisplayConfX al geprobeert?

Bijdrager
    jobharmsen

Ja weet het zeker;)
    Ik denk dat de firmwareversie van de adapter niet helemaal uptodate is.
    Heb nu met een hele grote omweg het voor elkaar gekregen:
    Beeldscherm –> HDMI naar DVI –> DVI naar mini-DVI –> iMac

Nu krijg ik in mijn profiel ook 1080i en 1080p te staan en vult hij wel het hele beeld.
    Toch bedankt voor jullie hulp!

Sleutelbeheerder
    Night

…en het hele VGA verhaal dus lekker buiten beschouwing gelaten. :thumbsup:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.