2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    doppie1977

probleem met een mailformulier in actionscript

Hallo, Mijn naam is jeroen en ik heb een site voor een klant in flash gebouwd.
    Nu is het zo dat het contactformulier maar niet wil werken en ik kom er maar niet achter waar dit aan kan liggen. Heel vreemd is het dat als ik thuis op mn laptop het formulier invul wel op verzenden kan drukken en de mail gewoon wordt verstuurd . Ik krijg daar ook bevestiging in mijn mailbox, maar elders werkt het formulier niet en gebeurt er niets als ik op de verzendknop druk.
    Kan iemand mij hierbij helpen? het is waarschijnlijk iets heel erg kleins, maar ik kom er echt niet uit.

Dit is de actionscript van het formulier:

if(myId == undefined) nummer.selectedIndex = 0;
    else nummer.selectedIndex = int(myId)-1;

form.verzenden.onRelease = verstuur;

var result_lv:LoadVars = new LoadVars();
    result_lv.onLoad = function(success:Boolean) {
    if (success) {
    trace(“succes” );
    gotoAndStop(240);
    } else {
    trace(“Error connecting to server”);
    }
    };

function verstuur()
    {

trace(“verstuur”)
    var my_lv:LoadVars = new LoadVars();
    my_lv.bedrijf = form.bedrijf.text;
    my_lv.naam = form.naam.text;
    my_lv.adres = form.adres.text;
    my_lv.plaats = form.plaats.text;
    my_lv.telefoon = form.telefoon.text;
    my_lv.email = form.email.text;
    my_lv.vraag = form.vraag.text;

if(my_lv.email != ”){
    my_lv.sendAndLoad(“http://www.website.nl/contactform.php”,result_lv,”POST”);
    }

}
    stop();

Verder heb ik ook de php code van het contactformulier toegevoegd.

<?php
    $_POST[‘vraag’];
    $_POST[‘aantal’];

$headers = ‘From: [email protected]’ . “\r\n” .
    ‘Reply-To: info@info@website.nl’ . “\r\n” .
    ‘X-Mailer: PHP/’ . phpversion();

$body = “Bedankt voor uw vraag / opmerking\n\n Dit is een automatisch gegenereerde email.\n We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.\n\n\n Met vriendelijke groet,\n\n afzender. \n\n\n”;

$body .= “\n company: “.$_POST[bedrijf];
    $body .= “\n name: “.$_POST[naam];
    $body .= “\n adress: “.$_POST[adres];
    $body .= “\n town: “.$_POST[plaats];
    $body .= “\n phone: “.$_POST[telefoon];
    $body .= “\n emailadress: “.$_POST[email];
    $body .= “\n your question or remark: “.$_POST[vraag];

$res = mail(“[email protected]”,”u heeft 1 vraag ontvangen”,$body,$headers);
    if(isset($_POST[‘email’])) mail($_POST[‘email’],”U heeft een nieuwe vraag ontvangen”,$body,$headers);

if($res) {
    echo “result=mailsent”;
    echo “thanks”;
    }
    else echo “result=failed”;
    ?>

ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je krijgt ook geen PHP error of “failed” echo als je op de knop klikt? Check dan eens of het PHP bestand wel op de juiste locatie staat. En ik mis nog je button action. Kan je die ook online zetten?

Ik zag nog: gotoAndStop(240); . Geen idee of je loadmovie functies gebruikt maar het zou kunnen dat je naar .root moet verwijzen. Ik ben helemaal geen held in ActionScript (sorry) dus ik kan je ook niet specifiek vertellen waar je in het script een fout hebt gemaakt. Je kan wel stellen dat als het thuis werkt, en online niet, er ergers een verkeerde verwijzing wordt gemaakt. Of dat in je flash bestand zit of juist het aanroepen van het PHP bestand kan ik zo niet zeggen.

Het is me ook niet duidelijk of de knop zelf wel werkt. Je zegt dat er niks gebeurt als je op de knop klikt? Bedoel je dan dat de knop zelf niet werkt of dat er na het klikken niks gebeurt?

Ik hoop voor je dat er actionscript kenners op OMT zitten. Daar moet ik je helaas in de steek laten.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.