4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Strutten

Probleem met downloaden van ‘.pdf-bestanden’ via internet

Hallo,

Ik heb al geruime tijd problemen met het downloaden van bestanden vanaf willekeurige
    internet-pagina’s.
    Programmatuur-updates gaan allemaal goed, maar het gaat echt om incidentele gevallen; bijvoorbeeld bij het downloaden van een handleiding. Als ik op de link ‘downloaden klik
    wordt er een nieuwe pagina geopend, maar deze blijft nagenoeg leeg; na 10 – 15 seconden
    komt bovenin het venster een percentage te staan (altijd meer dan 100%) en onderin ‘1 van 4’ (of een ander cijfer).Er wordt echter niets gedownload.

Helaas kwam dit probleem gisteren ook voor bij het doen van de aangifte Omzetbelasting,
    waardoor ik de aangifte niet kon bewaren (downloaden als ‘.pdf’.)
    Kan iemand mij helpen?

Strutten

G5 (2.7) Mac OS Tiger 4.6

Bijdrager
    Deskman

Een enkele keer worden er scripts gebruikt om de download te starten. Die zijn soms zo brak (bijvoorbeeld omdat ze je browserinfo proberen op te slaan) dat de download zelf nooit begint.

Geef eens een link van een van je niet-werkende downloads en probeer het zelf eens in een andere browser…

Bijdrager
    sally

rechts-klikken of ctrl-klikken op de betreffende link en dan er voor kiezen om het gelinkte bestand te saven in plaats van te openen werkt meestal wel als ik dit soort problemen tegenkom.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ook kun je [option] ingedrukt houden en op de link klikken, dan download je het bestand rechtstreeks naar je bureaublad (als je Safari gebruikt, dan). Dit zal alleen niet gaan als de link een script ofzo aanroept dat daarna de download in gang zet, maar dat kun je meestal snel genoeg zien door de statusbalk onderin je browservenster te zetten (Weergave -> Toon statusbalk) en erin te kijken als het muispijltje boven de link is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.