10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iMac-er

Probleem met doorsturen van bijlagen

Ik heb dit pas meegemaakt toen ik mijn iMac heb ge├╝pgraded van Leopard naar Snow Leopard (toevallig?). Voor alle duidelijkheid: ik heb het volgende probleem dus niet in Leopard.

Als ik in Mail een bericht van iemand met bijlage doorstuur naar mijn zakelijk e-mail adres dan worden de bijlagen wel herkend door Outlook (een paperclip zichtbaar), maar ze zijn er niet. Om deze bijlagen (pdf bestanden, maar ook doc bestanden) toch te versturen, moet ik eerst de bijlagen in Mail downloaden en ze dan invoegen in een nieuw bericht. Dan worden ze netjes door Outlook herkend als zijnde bijlagen. Ze kunnen dus geopend worden.

Ik heb alle instellingen onder Mail: “Wijzig -> Bijlagen” geprobeerd, maar geen succes!

Is dit een bekend probleem of is dit een kwestie van instelling? En is dit wellicht opgelost in Lion? Ik ben sowieso van plan om binnenkort mijn iMac naar Lion te upgraden.

Graag hoor ik jullie reactie hierop. Alvast bedankt.

Bijdrager
    stavos

Al eens aan gedacht om de instellingen van Outlook onder de loep te nemen? En om een mail met bijlage vanuit Mail door te sturen naar een andere ontvanger om te zien of het probleem er dan ook is?

Bijdrager
    iMac-er
    stavos op 05 augustus 2011

Al eens aan gedacht om de instellingen van Outlook onder de loep te nemen? En om een mail met bijlage vanuit Mail door te sturen naar een andere ontvanger om te zien of het probleem er dan ook is?

Ja, dit zou ik inderdaad kunnen doen, maar het lijkt me geen logische stap, want voorheen (met Leopard) had ik hier geen last van en in de tussentijd heb ik alleen het OS van mijn iMac veranderd, niet de (instellingen van) Outlook.

Bijdrager
    stavos

En de tweede suggestie?

Bijdrager
    iMac-er
    stavos op 05 augustus 2011

En de tweede suggestie?

Ik heb dit geprobeerd naar mijn gmail account te sturen en daar gaat het wel goed. Ik moet iemand vinden die Outlook heeft en zie of het probleem daar ook voorkomt.

Bijdrager
    stavos

Ik heb wel een Outlook account, maar het is nu eerst weekend..:cool:

Bijdrager
    Oppie

Outlook heeft een probleem met ‘embedded’ verstuurde bijlagen.

Sleutelbeheerder
    Night

[offtopic]

@ iMac-er:
    Graag wijs ik je op het volgende topic:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/quote-gedrag-en-meer

[/offtopic]

Bijdrager
    iMac-er

Ok, het is inderdaad mijn gewoonte om te quoten bij beantwoording van al mijn e-mails. Ik dacht dat het duidelijk zou zijn voor de lezers aan wie ik reactie gaf. Maar ik zal hier aan de “regels” houden.

Sleutelbeheerder
    Night

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.