12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    tenderboy

probleem met de tijd

de tijd in mijn menubalk staat telkens 2 uur voor. Wanneer ik “date and time” open verspringt de tijd weer naar normaal maar een uur verder staat ie weer fijn 2 uur verder. Ik weet dat ik het nu niet al te duidelijk uitleg maar als het 19:00 uur is dan zie ik in mijn menubalk 21:00.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    Steff

(ik weet even niet de exacte naam hiervoor)

Maar staat de tijdszone op CEST Amsterdam – Nederland?

Bijdrager
    tenderboy

ja

Bijdrager
    Yaris

Heb je Boot Camp geïnstalleerd? Dan moet je bij Windows aangeven dat ie de klok niet via Internet mag synchroniseren en dat ie niet mag ‘nadenken’ omtrent zomer- en wintertijd.

Bijdrager
    Steff

Dan denk ik dat er iets niet helemaal in orde is met de tijdserver. Normaal is deze time.apple.com maar je kunt diversen kiezen. Probeer eens een andere tijdserver misschien is je probleem daarna opgelost.

Anders zou ik het compleet niet meer weten. Wellicht de tijd (2 uur normaal) 4 uur terug zetten?

Bijdrager
    tenderboy

ik heb bootcamp wel geinstalleerd en dan zal ik die optie eens proberen.. als dat niet werkt zet ik mijn klok wel 4 uur terug zodat hij toch gelijk loopt

bedankt voor de snelle reacties in ieder geval

Bijdrager
    Turbanus

Ik denk dat het heel hoog tijd wordt om hier een apart hoofdstuk voor w^~?ø?ßgebruikers op de Mac te maken. Nu wordt zo’n probleem onder het OS geplaatst, terwijl het in feite een fout is die niets met MacOSX te maken heeft.

Bijdrager
    computer space
    ”Yaris”

Heb je Boot Camp geïnstalleerd? Dan moet je bij Windows aangeven dat ie de klok niet via Internet mag synchroniseren en dat ie niet mag ‘nadenken’ omtrent zomer- en wintertijd.

Klinkt alsof het mijn woorden zijn;-)

Bijdrager
    Yaris

Inderdaad, Martiniman, ere wie ere toekomt. Normaal had ik een link naar het draadje gepost, maar er stond zoveel off topic gelul in dat ik maar ineens jouw oplossing naar hier heb gecopieerd.

Bijdrager
    tenderboy

wat bedoel je met “w^~?ø?ßgebruikers”?

Bijdrager
    marcz
    ”tenderboy”

wat bedoel je met “w^~?ø?ßgebruikers”?

Klinkt als windows.

Marc.

Bijdrager
    Turbanus

Psies…. dan wordt je tenminste niet meer met die crap geconfronteerd.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.