11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    henrike

Probleem met converteren van Pages naar Word

Ik heb een probleem met een mooie Pages-nieuwsbrief die naar Word moet worden omgezet (voor klant met pc).
    Het gaat BIJNA goed, behalve dat de fotokaders die tekstomloop hebben in Pages, dat in Word ineens niet meer hebben.
    Bij het exporteren krijg ik de foutmelding: ‘Het plaatsen van teksten in tekstkaders rondom regelgebonden vormen wordt niet ondersteund in deze bestandsstructuur. Tekst zal regelgebonden vormen in tekstvlakken overlappen.’

Ik heb het bestand in Pages nog even goed bekeken, en de foto’s die moeten afstoten kan ik niet eens veranderen in ‘zwevend’ of ‘regelgebonden’, dus ik weet niet hoe dit nu kan.

Anyways; mijn vraag is: hoe los ik dit VOOR conversie naar Word op, of hoe los ik het BINNEN Word op?
    Ik kan namelijk ook daar de foto’s geen omloop geven.
    Die werkt niet.
    Heel benieuwd of iemand dit probleem kent?
    Bedankt!

Bijdrager
    Floris De Munck

Is je klant niet tevreden met een PDF?
    PDF behoudt in principe alle indelingen.

Bijdrager
    henrike
    Floris op 16 augustus 2011

Is je klant niet tevreden met een PDF?

PDF behoudt in principe alle indelingen.

Nee, helaas niet, want zij gaan zelf de nieuwsbrief elke 2 weken vullen, dus een gesloten document is geen optie;-)

Bijdrager
    Theo

Ik heb sinds kort ook problemen met pages converteren naar .docx word…. Na converteren valt een deel van mijn document aan de rechterzijde weg. Zegmaar het opmaakveld rechts in pages valt er over heen.. Lijkt wel of het als een foto wordt overgenomen van het pages document ofzo.. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

Bijdrager
    Theo

Here is a picture of how both look like. On the right Pages, and on the left side the converted pages to .docx word

Bijdrager
    Theo

Het opmaak menu blijft in het word document zichtbaar na conversie en is over het document heen geplakt ofzo…

Bijdrager
    mackerjack

kun je van de vaste elementen geen pdf maken en die importeren in een nieuw document die naar ‘word’ word geĆ«xporteerd?

Bijdrager
    Theo

Ik ga het meteen proberen Mackerjack! Thnx for your respons!:)

Bijdrager
    Theo

Thnx Mackerjack. Helaas kan dat slechts naar image formaten als JPG en TIFF enzo… (Check photo)

Heb jij of iemand anders nog een idee?

Bijdrager
    mackerjack

ik zie pdf ertussen staan … ?

Bijdrager
    Theo

Ja, dat is een PDF document…. Ik wil het in de foto converteren naar een word (.docx) zoals jouw idee was. Dat gaat dus niet helaas..
    Ter info: Ik heb de laatste updates. Dat in ieder geval. Misschien is daar wel het probleem, want voorheen werkte converteren van Pages naar word perfect… Help:p

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.