5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ben271185

Probleem met converteren naar .mp4

Ik heb hier een nogal grote collectie video’s van de website brucevideos.com, je kan daar namelijk gratis filmpjes downloaden van concerten van Bruce Springsteen. Je download ze als een .zip bestand en na het uitkappen heb je een filmpje in het welbekende .WMV formaat.
    Ik heb hier thuis de volledige versie van VisualHub en als ik daarmee probeer een WMV-bestand te converteren naar .mp4, lukt dat meestal niet. Meestal, want bij sommige bestanden van brucevideos.com lukt het wel.

De foutmelding :
    Error while opening codec for input stream 0.1

Ik kan een .WMV bestand wel eerst met Visual Hub converteren naar .mpeg en het dan converteren naar .mp4, maar dat is nogal een omslachtige oplossing.

Iemand een idee of een oplossing?

Moderator
    unSOUND

Of VisualHub ( of enig ander programma ) het ondersteund hangt helemaal van de gebruikte codering af. ( en nee, “wmv” is geen codering ). Het blijft dus altijd een beetje experimenteren. Soms pakt EasyWMV ze niet, soms pakt Flip4Mac ze niet… het blijft gokwerk.

Bijdrager
    1984

Probeer “MPEG Streamclip”
    importeer of sleep hem (wmv)) in “MPEG Streamclip” en klik op “Save As” dan heb je een mov bestand binnen een seconde , voor verdere bewerking sleep hem naar iSquint dan heb je een mp4 (zonder watermerk)

http://www.brucevideos.com die kende ik niet..bedankt:wink:

Bijdrager
    Ben271185

Het programma MPEG Streamclip is inderdaad een goede en snelle oplossing. Wel een beetje een omslachtige manier, eerst converteren naar .mov en daarna naar .mp4. Maar als er geen andere oplossing is …

Bijdrager
    Lucas

Ehm..ik kan mp4 filmpjes helemaal niet openen als ik deze vanaf mijn telefoon importeer… iemand een foefje?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.