13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Manzana

Probleem met computerscherm HP l2245w

Enkele uren geleden kocht ik een nieuw computerscherm: HP l2245w. Als ik mijn Macbook Pro aansluit, heb ik een wazig beeld via DVI aansluiting, maar via VGA heb ik een relatief scherp beeld.

Een mogelijke oorzaak kan ik niet vinden, hopelijk weet iemand van jullie een oplossing (ik zou namelijk liever gebruik maken van de DVI aansluiting)

Groetjes & alvast bedankt,
    Manzana

Linkje naar scherm: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm/WF05a/382087-382087-64283-444767-444767-3648391.html

Bijdrager
    sven-

Heb je al wel een beetje met de instellingen bij Beeldschermen (Eerst naar Systeemvoorkeuren) lopen spelen?

Bijdrager
    steeze

Misschien moet je het scherm op de native resolutie zetten ?

Bijdrager
    Manzana

Ik heb elke resolutie eens uitgeprobeerd, maar er veranderde ‘niets’.

Bijdrager
    sven-

Welke kabels gebruik je voor het aansluiten via respectievelijk de VGA of DVI poort?

Bijdrager
    Manzana

Voor het aansluiten naar VGA gebruik ik het origineel verloopstukje van apple DVI > VGA en een standaard bijgeleverde VGA kabel

Voor DVI een standaard meegeleverde dvi-d kabel DVI > DVI

Bijkomende uitleg:
    a) Bij DVI aansluiting schemert (trilt) het scherm enorm en heeft het een ‘roze’ tint.
    b) Bij een resoltuie van 1680 x 1050 heb ik een blauwe schijn op men scherm, is het totaal wazig en lopen er strepen over mijn scherm

Bijdrager
    sven-

Ik denk dat het ligt aan de DVI kabel. Heb je de mogelijkheid om een andere kabel te gebruiken?

Bijdrager
    Manzana

Momenteel niet. Ik heb geen andere dvi-kabel liggen.

Zijn er nog andere ‘denkpistes’? Ik denk hier bij aan een probleem met mijn MacBook Pro (vb. een kapot DVI-uitgang?)
    Ik ga mijn iMac verkopen, maar zou hier nog mee wachten voor het geval ik mijn MacBook Pro moet opsturen.

Bijdrager
    sven-

Ik denk niet dat de DVI poort stuk is omdat alles wel goed werkt met het verloopstukje van DVI –> VGA. Maar misschien heb ik het mis.

Bijdrager
    Manzana

In de eerste plaats: alvast hartelijk bedankt!

Morgen ga ik terug naar de winkel waar ik het scherm aankocht.
    Hopelijk is het enkel een probleempje met de DVI kapel zoals jij vermoedt.

Ik hou je op de hoogte!
    Groetjes

Bijdrager
    Pieterr
    ”Manzana”

Zijn er nog andere ‘denkpistes’?

Het is ook nog mogelijk dat de DVI ingang/circuit van het scherm naar z’n grootje is..

De native resolutie (1680 x 1050) van dit scherm komt overigens handig overeen met die van een standaard 17″ MacBook Pro (of heb je een 15″ MBP)?

Bijdrager
    Manzana

Ik heb idd een MacBook Pro 15″.
    Beide ingangen heb ik eens bekeken en kan er geen zichtbare schade aan zien, het scherm is nieuw van vandaag, MacBook Pro is ook nog maar enkele maanden oud en aan de DVI kabel zelf valt ook niets te zien.

Wat ik echter raar vind is dat het via VGA perfect werkt en ik dacht dat ik niets kon misdoen met een scherm “kopen” (kiezen).

Bijdrager
    Manzana

Vandaag ben ik met het scherm en mijn MacBook Pro opnieuw naar de winkel gegaan en na enkele testen bleek dat het scherm zelf stuk was. Namelijk de DVI poort op het scherm was stuk, ik heb dan zonder problemen een nieuw en goed werkend scherm meegekregen!

Merci voor de tips!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.