8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    antonzwart

Probleem met cd-driver in macbook

Ik heb een MacBook Pro 15″ (eind 2008) met een MATSHITA DVD-R UJ-868 drive en met Yosemite 10.10.3.
    Deze drive doet de laatste tijd erg vreemd. Als ik een DVD erin doe, gaat de software wel de DVD afspelen.
    Een muziek of foto-CD wordt niet herkend, ook al staat bij systeemvoorkeuren dat deze Itunes of Foto’s moet opstarten.
    In finder verschijnt wel een symbool met “Naamloze cd.fpbf” maar deze wordt niet gelezen of inhoud getoond.

Weet iemand wat hier aan de hand is, een hardwarefout of iets wat met instellingen klan worden verholpen?
    Dank, Anton

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    sedikit

@penseel, een beetje flauw vind je niet! In die link die je geeft staat “De naam van de drive zegt al genoeg “Matshita”
    Lijkt erop dat de drive inderdaad aan het begeven is.”. Daar schiet de TS niets mee op. Ik heb een iMac al 6 jaar, met dezelfde driver MATSHITA DVD-R UJ-868. Had daar drie weken geleden ook een probleem mee. Ik heb toen de lens schoon gemaakt met een lens cleaning disk. Probleem verholpen. Deze cleaning disk was “”icidu Cleaning disk” en kostte € 2.99 bij Dixons. Alleen weet ik niet of die daar nog verkocht wordt.

Bijdrager
    penseel

Beetje zout er bij.

Bijdrager
    Baron Van Dedem

Ik pepper het er ff in, maar wie gebruikt er anno 2015 nog een DVD?

Bijdrager
    penseel

Ik.

Bijdrager
    sedikit
    Baron op 02 juni 2015

Ik pepper het er ff in, maar wie gebruikt er anno 2015 nog een DVD?

Ik! Let goed op Van Dedem!!! (laat ik nou toevallig een Van Dedem kennen!): ik-gebruik-nog-steeds-dvd’s. Ben ik nu niet “cool”? Lig er nu helemaal uit…omdat ik nog steeds kopiën van afbeeldingen op een dvd zet, evenals kopiën van programma’s, ik nog steeds gewoon Nederlands spreek? Is…eh…ik durf het haast niet te vragen…”pepper” niet gewoon “peper”? En “ff” niet “even”?
    Jonkheer sedikit

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Baron op 02 juni 2015

wie gebruikt er anno 2015 nog een DVD?

Dat jíj iets niet meer gebruikt, betekent niet dat iedereen het ook op zou moeten geven … En dat is dan nog afgezien van verplicht gebruik, bijvoorbeeld omdat je iets „van vroeger” op een DVD hebt staan en dat nu nodig hebt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.