3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    eonic

probleem met CarPlay

Goedemorgen,

Ik heb, sinds kort een probleem met CarPlay icm met mijn iPhone x. Ik denk dat dit ontstaan is sinds ios13. op het moment dat ik navigatie app start, kan ik enkel nog het volume van deze app bedienen, en niet meer van bijvoorbeeld spotify

Voorheen was het zo dat je het volume bedient van de app die je hebt open staan. zie je maps voor je, dan zijn de volume knoppen om geluid van meldingen aan te passen (herkenbaar aan een icoon van een belletje) en als je dan naar bv spotify gaat, je het volume van spotify kunt bedienen.

tegenwoordig is het zo dat zodra ik een navigatie app opstart, ik alleen nog maar dat belletje in beeld krijg, of ik nu in die navigatie app zit, spotify of een radio app. Het volume is niet meer aan te passen. verlaat ik CarPlay en ga ik naar gewoon FM dan werkt het wel zoals het hoort.

Ergens loopt er dus iets mis in de iPhone, maar ik kan er niet achter komen wat. ik heb meldingen bij de navigatie apps al uit gezet, maar dit helpt niet.

heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

met vriendelijke groet,

Jeroen Staman

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door eonic.
    Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik doe het volume van de navigatie-stem tijdens de stem.

Hoor je de stem, dat regel je dat volume, hoor je de muziek, dan regel je die.

Je kunt het geforceerd doen door op de navigatie aanwijzing te klikken.

dan hoor je de stem nogmaals, en kun je het volume van de stem instellen.

Bijdrager
    eonic

Zo hoort het te werken, en dat deed het dus altijd, tot voor kort. Ik kan nu alleen nog het volume van de navigatie bedienen, in welke app ik ook zit. volgens de verkoper van de radio ( het is een aftermarket unit) wordt alles in CarPlay door de telefoon aangestuurd, en werkt de unit slechts als beeldscherm. Het zou dus door de telefoon moeten komen maar ik kan er maar niet achter komen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.