6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Rosan

probleem met branden, wat is een multiplexer fout?

Hallo,
    Ik probeer een eigen film via iMOVIE en iDVD te branden maar dat lukt niet.
    De meldingen als: multiplexer fout en fout tijdens branden. Power Calibration area error….

Als ik via een brandmap probeer te branden krijg ik: foutcode brandmap ox8002006d

Ik snap er niks van. Een audio cd branden lukt wel.

Wie kan mij helpen?

Rosan

Bijdrager
    Oppie

Hoi Rosan; welkom hier!:)

Het is altijd aan te raden in zo’n geval de foutcode te googlen, kom je meestal interessante stukken tegen; zoals deze link: KLIK; of deze: KLIK.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

– Welk type DVD schijf gebruik je?
    – welk type Mac heb je?

Bijdrager
    Rosan

Bedankt voor jullie reactie.
    Ik heb een G5 power pc 2.0 ghz.
    Ik probeer een dvd-R te branden. Mij werd deze week verteld dat het aan mijn oude versie iDVD kon liggen 5,01 Meteen heb ik iLife’08 aangeschaft……balen nu krijg ik alsnog dezelfde foutmeldingen.

Als oplossing lees ik ergens dat ik het brandproces moet vertragen. Maar hoe dat moet kan ik ook niet vinden helaas.

Gr. Rosan

Bijdrager
    Oppie

Heb je mijn linkje wel gelezen:

Answer:

There are three primary causes for Error Code 0x8002006D.

1. Dirty lens in your optical drive. The error code means that the burner was unable to perform the power-calibration test for its laser with the media. The test is described in “About optical disc drive burning and write speeds.” A dirty lens is the most common cause of this error. Buy a dry CD/DVD lens cleaner at a good electronics or computer store and use it to attempt to clean the lens.

2. Incompatible media. Many new optical disc formats employ dyes for high-speed burning that may not work with older optical drives. The power calibration test fails, not because of a problem with the lens, but because of an issue with the dyes in the optical media. Try a different brand of media.

3. Optical drive failing. Your CD/DVD burner is simply worn out or damaged and needs to be replaced.

Bob Wood

Bijdrager
    Rosan

Dank je wel Oppie, voor je tips. Ik ga ermee aan de slag.
    Computers zijn leuk maar soms denk ik:x

gr Rosan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.