6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    dimelot

Probleem met boxen

heb iMac met die boxen die er mee geleverd werden. Perfect geluid komt eruit, alleen wanneer ik iTunes en daarbij bijvoorbeeld gaat surfen o.i.d. is mijn geluid minder. Ik hoor dat het soms zachter gaat alsof er iemand met een mengpaneel zit te sjoemelen. Dit is alleen wanneer ik de volume niet al te hard heb. Als het hard is, hoor ik het niet.
    Heeft iemand anders ook dit probleem of ben ik de enige? Of heb ik superoren?

Bijdrager
    macpro

Dat probleem heb ik niet.
    Maar je kunt eens controleren of de netwerk kabel misschien langs de luidspreker kabel loopt.
    Dan kun je last krijgen van storing.
    In dat geval de netwerk kabel ergens anders leggen of zorgen voor een afgeschermde netwerk kabel.

[tip]Heb je overigens een iSub aan de iMac hangen?
    Want dan krijg je pas echt goed geluid.
    Met alleen de bolletjes mis je de lage tonen volledig.[/tip]

Bijdrager
    Turbanus

Vraagje aan Macpro:
    Ik heb nog van die ouderwetse Apple-boxjes aan mijn Pismo hangen…. is dat ook te combineren met een iSub?

Bijdrager
    macpro

Geen flauw idee of dat gaat werken.
    Neem je Pismo eens mee naar een Appledag van Klokhuis.
    Daar willen ze nog wel eens een iSub te koop aanbieden.
    Kun je het proberen en als het werkt meteen de beurs trekken.

Bijdrager
    dimelot
    ”macpro”

Dat probleem heb ik niet.
    Maar je kunt eens controleren of de netwerk kabel misschien langs de luidspreker kabel loopt.
    Dan kun je last krijgen van storing.
    In dat geval de netwerk kabel ergens anders leggen of zorgen voor een afgeschermde netwerk kabel.

Mijn netwerkdraad ligt idd vlakbij mijn boxdraad, maar dat kan ook haast niet anders, want die 2 aansluitingen zitten vlakbij elkaar. Dus ik ga afschermen, maar hoe doe ik dat dan het beste?

”macpro”

[tip]Heb je overigens een iSub aan de iMac hangen?
    Want dan krijg je pas echt goed geluid.
    Met alleen de bolletjes mis je de lage tonen volledig.[/tip]

iSub is leuk, maar niet echt nodig, ben best tevreden met de boxen, maar wel bedankt voor de tip. Als ik eens wat geld over heb, zal ik er aan denken.

Als het afschermen ook niet zou mogen werken denk ik dat ik met het probleem moet leven…..zucht….of dan maar iets harder zetten…??

Bijdrager
    macpro
    ”dimelot”

Mijn netwerkdraad ligt idd vlakbij mijn boxdraad, maar dat kan ook haast niet anders, want die 2 aansluitingen zitten vlakbij elkaar. Dus ik ga afschermen, maar hoe doe ik dat dan het beste?

Je kunt netwerkkabel kopen die afgeschermd is.
    Dat zou kunnen helpen.

”dimelot”

iSub is leuk, maar niet echt nodig, ben best tevreden met de boxen, maar wel bedankt voor de tip. Als ik eens wat geld over heb, zal ik er aan denken.

Dat dacht ik ook. Totdat ik de iSub eraan hing.
    Vervolgens de iSub aan een collega geleend. En weer teruggevraagd.
    Een week later had hij ook een iSub.

Tijdje geleden bij een kennis geweest. Die vond het geluid ook goed.
    iSub eraan gehangen. “Euh, tja, oei, eh, weet je…”:wink:
    Daar komen op termijn dus de SoundSticks te staan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.