4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Erulezz

Probleem met Boot Camp

Hallo,

Ik zit momenteel even met een probleem. Ik heb vanochtend via de Boot camp assistent een partitie aangemaakt voor XP van 32 GB. Toen dat klaar was de XP cd erin gedaan, opnieuw opstarten, en toen de installatie doorlopen van XP. Bij het kiezen van de partitie was er maar 1 partitie genaamd PARTITIE1. Deze heb ik geformatteerd, en daarna is de setup opnieuw opgestart.

Maar wat nu blijkt is dat mijn Mac OSX partitie weg is, want als ik de Macbook opstart met de alt toets ingedrukt, staan er geen partities om vanaf op te starten, zelfs windows niet.

Heb toen de OSX installatie dvd erin gedaan, en ben naar opstartschijf gegaan. Hierin staan alleen: Mac OSX dvd en opstarten van Netwerk. Bij schijfhulp programma staat onder 232,9 Gb Hitachi: disk0. Als ik dan op controleer druk krijg ik:

“Controleren op volume is mislukt. Ongeldig verzoek”

Wat kan ik nu nog meer doen om mijn Mac te redden, of het is een hopeloze zaak en is een herinstall nodig?

Bijdrager
    Pieterr

Dit klink inderdaad alsof je de verkeerde partitie hebt geformatteerd. Ik hoop voor je dat je een (Time Machine) backup hebt gemaakt van je OS X schijf voordat je met Bootcamp aan de slag ging.

Houd bij een volgende poging (een uitgeprinte versie van) de Bootcamp handleiding bij de hand. Als je precies de stappen volgt zoals ze in de handleiding zijn beschreven moet het je lukken.

Bijdrager
    Erulezz

Ik heb helaas geen backup gemaakt. Ik heb hiervoor al een keer Vista geinstalleerd via Boot Camp, en dat ging wel helemaal goed, dus dacht dat het nu ook wel goed zou gaan. Niet dus:P

Belangrijke bestanden had ik nog op me USB stick en op de PC. Dat is dus geen probleem.
    Heb ondertussen OSX al opnieuw geinstalleerd en de MBP is weer up and running.

Bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    Edwin

Gelijk maar een nieuwe poging dan met Boot Camp nu je op een punt bent dat er toch niets verloren kan gaan. Zoals Pieterr als zei, *exact* de handleiding volgen, daar blijkt het nogal eens aan te ontbreken bij de installatie van Boot Camp.

Ik ben overigens benieuwd wat de reden was dat je Time Machine niet in gebruik had genomen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.