11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Probleem met alt toets (macbook)

Probleem met alt toets (macbook)

Als ik mijn macbook (bootcamp) reboot met de alt toets (ingedrukt) voor een aantal seconde lang, loopt mijn macbook vast? Ik heb inmiddels al wel de nieuwe drivers geinstaleerd voor xp en alles doet het perfect isight ondersteuning enz. Behalve het begin menu waar ik kan kiezen met welk systeem ik wil beginnen doet het niet ! Ik heb nieuwste firmwareupdate enz. en alles klopt gewoon. Voorheen deed de alt functie toets het wel en kwam er een menu te voorschijn.

Ik weet dat deze vraag eerder is gesteld maar voordat ik een duidelijk antwoord kon krijgen had iemand mijn topic alweer geclosed? Terwijl ik nog geeneens een duidelijk antwoord had gekregen. Bij voorbaad dank als u deze keer mijn topic open wil laten.

Bijdrager
    aToMac

Dit heeft niet zo zeer met BootCamp te maken. Want met de optie-toets opstarten zit al heel lang in de Macs. Hoe crashed hij dan?

Heb je al geprobeerd PRAM te zappen?

Bijdrager
    mac-addict

Hoe hij crasht ?

Hij doet gewoon helemaals niks meer, je ziet gewoon een blauw leeg scherm voor je.

En wat bedoelde je met PRAM zappen ?

Bedoel je daar toevallig dat afstandbedieningkje mee?
    Menu ingedrukt houden ?

Bijdrager
    Pienjow

het spijt me dat ik er over zeik (als niet Moderator), maar dit is het 4e topic dat je erover start….
    kom je misschien gewoon niet tot de conclusie dat er niemand hier een antwoord op heeft?

er hangen hier veel experts op het forum, maar die weten ook niet alles, heb gewoon geduld en houdt je ene nog open topic in de gaten, en ga daar verder..

Je werkt zo heel erg op de zenuwen van de mods en als je wordt gebanned kun je hier helemaal geen vragen meer stellen…

noem me een zeikerd, maar dit zeg ik voor jouw eigen bestwil :wink:

Bijdrager
    aToMac
    Bijdrager
    mac-addict

Ik ben net al aangesproken door een MOD en die heeft me het uitgelegd en zelf gezegd dat ik hier verder moest gaan met mij onderwerp.

Bijdrager
    Pienjow

dan heb ik nix gezegd :wink:

Bijdrager
    mac-addict

Ontopic: Atomac ik hebt de stappen gevolgd die stonden onder het kopje Resetting PRAM and NVRAM het is gelukt om ze te resette maar het heeft mijn probleem niet verholpen iemand nog suggesties ??

Bijdrager
    LEXY

Is het probleem zomaar gekomen van de één op de andere dag, of je eraan voorafgaand iets gedaan op je Mac.?

Bijdrager
    mac-addict

Ik denk dat het zomaar is gekomen want voorheen toen ik bootcamp (de oude versie) had geinstaleerd deedt hij het nog. En een paar weke later deed hij het niet meer, (dat betekend dat het niets temaken kan hebben met mijn update naar de nieuwere versie van bootcamp)

kan het zijn dat ik iets heb uitgeschakeld ? want ik reboot nu gewoon via startup disk in windows xp zelf of osx zelf, kan het zijn dat ik daar iets verkeerd heb gedaan? Voorderest heb ik denk ik niks gedaan ??

Bijdrager
    Obi

ik kwam laatst een post tegen met het volgende probleem.

De S toets was ‘overgevoelig’, waarbij het idee was dat het toetsenbord van de laptop defect aan het raken was, het eerste symptoom..

De oplossing:

In het toetsenbord/muis voorkeuren scherm, de ‘repeat rate’eerst helemaal omlaag zetten en vervolgens omhoog. Hiermee was dit probleem opgelost.

Ik beweer niet dat dit de oplossing voor dit probleem is, maar het kan mogelijk zijn dat je toetsenbord voorkeuren bestand corrupt is geraakt en door het te overschrijven het probleem wordt opgelost.

obi

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.