8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    cookies

Probleem met Airport Extreme en Ibook G4

dag allemaal,

een vraag van een nieuweling hier:

ik heb onlangs een aiport extreme kaart in mijn ibook G4 laten installeren. ik heb dan wel geen airport station, maar ik dacht dan kan ik ermee “uit de lucht” internetverbinding maken. handig voor op reis bijvoorbeeld.

het probleem is nu dat ik helemaal geen verbinding kan maken, geen streepjes heb en ik zie ook nooit een ander netwerk in mijn lijstje (ander … > gesloten netwerk, netwerknaam ..). in hotels kan ik ook geen verbinding krijgen op hun wireless netwerk en zelfs niet bij een wireless hotspot.

het is alsof mijn laptop / osx deze nieuwe kaart niet herkent. misschien ligt het aan de instellingen? zou dat kunnen? en vooral: wat kan ik eraan doen om het te laten werken?!

thx!

Confused Confused Confused

Bijdrager
    Turbanus

Graag even je titel aanpassen in normaal schrift s.v.p. e kunnen echt wel lezen hoor!

Kijk eens in je mac onder het Appletjes naar “over deze mac” en dan “meer info” Kijk dan of je kaart wordt weergegeven.

Bijdrager
    Olaf Klemann

Of de kaart wordt herkend door de ibook kun je zien in de systeemprofiel (onder het appeltje, over deze mac en dan klik je op ‘meer info’, of in de map hulpprogramma’s)

Wanneer je links onder ‘Netwerk’ Airport aanklikt moet je rechts de informatie vinden over deze kaart.

Voor de netwerkinstellingen moet de airport uiteraard wel in de lijst met actieve verbindingen staan (bij netwerkstatus) en de instellingen zou ik standaard eerst op DHCP zetten als dat nog niet het geval is.

Wanneer de airport kaart wel wordt herkend door de ibook maar het icoontje in de menubalk geeft geen signaal, of beschikbaar netwerk, dan zit er waarschijnlijk ook geen ‘zichtbaar’ netwerk in de buurt.

Bijdrager
    Turbanus

Hij slaapt nog denk ik…. ik heb de kop maar even aangepast.

Bijdrager
    cookies
    ”Turbanus”

Hij slaapt nog denk ik…. ik heb de kop maar even aangepast.

dank turbanus!

nou, ik heb het gecheckt:

– de kaart wordt dus wel herkend.

– in “netwerkstatus” staat: ‘airport is ingeschakeld maar niet verbonden met een netwerk.’

er zou dan waarschijnlijk geen zichtbaar netwerk in de buurt zijn… maar ik zou dan toch wel wireless moeten kunnen in bepaalde hotspots? zelfs daar zie ik geen netwerk in mijn lijstje. (sorry, een leek hier)

wel frustrerend aangezien die kaart al maanden erin zit en ik die laptop al overal heen heb gesleept…

Bijdrager
    Turbanus

Ik kan je alleen adviseren even een oproep te plaatsen voor een gebruiker hier, die nagenoeg bij je in de buurt woont en even met je wil meekijken….. Is me trouwens kompleet onduidelijk waarom je die kaart erin hebt laten zetten? Of heb je het over een pcmcia-kaartje?

Bijdrager
    cookies

om onderweg, op reis, elders dan thuis de mogelijkheid te hebben om te werken/mail checken/etc.

Bijdrager
    Schimmeltje

Heb je de antenne kabels wel aangesloten? je weet maar nooit

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.