6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iFlorens

Probleem met Adobe Premiere

Hallo,

Ik zit op een Audiovisuele productie opleiding, waarvoor we allemaal filmpjes moeten monteren. Ik heb die filmpjes op school gemaakt, maar nu zit ik thuis om ze te exporteren. Ik krijg dit alleen niet voor elkaar omdat hij zegt dat er een een of andere Codec mist. Ik weet dat we op school met iMacs met CS5 werken, en ik zit thuis op een iMac met CS5.5. We filmen met een Canon XF100 (als dat de goede naam is). Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Een bepaalde codec downloaden ofzo? Als ik ze rechtstreeks wil exporteren met Adobe Encoder, dan is het beeld wat ik wil exporteren gewoon wit, de titels werken wel enzo.

Dit is de melding die ik dan krijg:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Je zult de CD met Canon software een keertje moeten lenen van je school.

The XF100 utilizes Canon’s XF Codec – a file-based MPEG-2 compression with an MXF File Wrapper that ensures the widest compatibility with existing industry infrastructure, metadata and non-linear editing (NLE) systems. The codec’s 4:2:2 color sampling provides ultra-fine transitions in tone and color for maintaining the highest image quality needed for advanced post production processing.

http://cpn.canon-europe.com/content/education/technical/compatibility_options_XF.do

XF Utility

The XF-series camcorders – XF305, XF300, XF105 and XF100 – come supplied with a single software CD that can be used with either Macs or PCs. This CD contains the new Canon XF Utility software and various ‘plug-ins’ for third party NLE software from Apple and Avid.

XF Utility is a simple software utility that is designed to allow you to manage recorded clips without the use of full-blown NLE software. XF Utility is not intended to replace NLE software and does not include and video or audio editing features.

Bijdrager
    Afroman

Gebruik je wel de juiste sequence?

Op welke school zit je btw?

Bijdrager
    iFlorens

@thebig: bedoel je dat ik een bepaalde software cd nodig heb? Klasgenoten dachten dat t aan de versie van première lag:o

@afroman Ik zit op het grafisch lyceum Rotterdam:p de av productie locatie

Bijdrager
    Afroman

Cool, ik dus ook.;)

Maar je hebt ook zeker weten je sequence in deze instellingen?

Btw, op school werken we met CS5.5

Bijdrager
    iFlorens

Hm, serieus? Ik had me laten vertellen dat we daar met cs5 werken. Maar in ieder geval: Als het goed is is dat de juiste instelling, ja. Dat heb ik tenminste geleerd xD Weet niet of ik dat ook had gedaan toen. Het is inmiddels al gelukt trouwens, maar zou het graag nog opgelost zien:P Maar als het goed is zijn dat de juiste instellingen ja..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.