6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    lexvo

Probleem met aansluiten Airport Extreme op TV

Ik probeer mijn TV (Samsung 46B650) aan te sluiten op mijn Airport Extreme via een kabel.

Eigenlijk had ik verwacht dat de TV ofwel Airport Utility de TV vanzelf zou ‘zien’, maar dat is niet het geval. Ik heb begrepen dat je in principe op de TV niets hoeft in te stellen.

Ik heb de Extreme al een keer gereset e.d. maar dat helpt niets. Iemand een idee?

Bijdrager
    Pieterr

De AirPort Utility ziet alleen Apple routers (AirPort Extreme, AirPort Express) dus daar ga je je TV niet te zien krijgen.

Heb je al in de handleiding van je TV gekeken?

Bijdrager
    r.heijma

Tjesses wat een takke manual. Kan nergens zien waar je kunt checken of je een IP-address hebt gekregen.

Bijdrager
    KarelWillem

Pagina 24 t/m 27 zijn anders heel duidelijk.

Daar moet het echt wel mee lukken.

Bijdrager
    lexvo

** zucht **

Het lijkt erop dat het iets was met de kabel. Ik had een kabel gebruikt die op mijn PC altijd perfect werkt. Toevallig had ik nog een andere kabel liggen en toen werkte alles meteen. Ik heb wel eens iets gehoord over netwerkkabels die verschillend bedraad zijn en dat moderne PC’s daar automatisch voor compenseren. Dat compenseren zou mijn TV of de Express dan niet doen.

Uit dat oogpunt heb ik de eerste kabel weer geprobeerd, maar nu net andersom. En…deze kabel werkt nu ook!?

Bijdrager
    r.heijma

Aha, eroverheen gekeken. Het staat bovenaan pagina 27. Goed gezien KarelWillem.

En tja de ene kabel is de andere niet. Altijd proberen of het Link status lampje op de switch branden. Geen Link dan ook geen verbinding.

Eigenlijk is tegenwoordig alles autodetect. Maar als je twee devices hebt die allebei autodetect zijn gaat het heel soms fout.

Veel kijkplezier.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.