4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wimbo

[Probleem] MBP DVD speler leest erg slecht

Ik heb een MBP met super drive (type UJ-857). Het apparaat (de SD) leest geen gebrande DVD’s. Originele DVD’s (bijv. de meegeleverde restore DVD’s) worden ook erg slecht gelezen.

Ter verduidelijking: Een originele DVD wordt gemiddeld pas na 40 tot 50 seconden herkend. Gebrande DVD’s worden niet of pas na een minuut of 2 herkend.
    De gebrande DVD’s zijn verschillend qua merk (Philips, Inmation, TraxData of Verbatim). De schrijf snelheden van de DVD’s verschilden van 2 tot 8 speed. Alle schijven worden wel goed herkend als ik een externe brander op mijn MBP aansluit (dit om een hik in OSX zelf uit te sluiten).

Het enige wat de brander wel consequent goed leest, zijn CD’s (zowel origineel als gebrand).

Ik heb het vermoeden dat de apparaat gewoon brak is, maar zoek eigenlijk nog een stukje bevestiging. M.a.w. hebben meer mensen met een MBP dit verschijnsel?

EDIT: Type nummer aangepast

Bijdrager
    midas

ja ik! mijn dvd’s lopen vaak vast, ook de niet gebrande.
    Zit ik een film te kijken slaat hij vaak voor 8 min. vast. Dan hoor je hem flink draaien en doen en gaat dan vanzelf wel weer een keer verder.

Bijdrager
    Yaris

Er zijn heel veel mensen met dat probleem : http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1979777

Bijdrager
    wimbo

Maandag Apple maar eens bellen….. Aaaaaargh

Iig wel blij dat ik niet de enige ben met SuperDrive problemen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.