9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    webracer

Probleem mail Lion – preferences worden steeds beschadigd

Bij het toevoegen van bestanden aan een mail liep MAIL vast. Daarom heb ik Mac moeten herstarten, zelfs dit liep vast. Zat niks anders op dan toestel uit te zetten.
    Daarna startte Mail niet meer op. Kon dit verhelpen door het bestand com.apple.mail.plist te wissen. Het duurde heel tijdje maar dan werkte alles weer totdat ik Mail afsloot en terug wou openen. Toen had ik hetzelfde probleem terug voor. Iemand een oplossing

Bijdrager
    webracer

Nog even vermelden dat bij het opstarten ik het balletje krijg, soms de melding venster al dan niet herstellen maar welke keuze ik ook maak MAIL loopt nadien vast tenzij ik dus eerst com.apple.mail.plist verwijder. De volgende keer dat ik mail opstart is het terug van dat en moet ik weer plist verwijderen.

Bijdrager
    tarun

Kan je in Mail zo ver komen dat je de post opnieuw kan opbouwen? (Menu Postbus > Bouw opnieuw op)

Bijdrager
    Hansi2124

Als een programma vastloopt, hoef je niet je Mac te herstarten. Het is op zich voldoende als je Forceer Stop gebruikt:

Heb je dit alleen bij Mail?

Bijdrager
    webracer

Natuurlijk ken ik Forceer Stop maar dit werkte niet en appeltje – uitzetten werkte ook niet meer! Ik heb net mail afgesloten en krijg nu aanduiding dat mail actief is (bolletje onder icoon) maar geen menubalk en dus ook niet de mogelijkheid om postbussen terug op te bouwen.

Bijdrager
    webracer

Na het geforceerd afsluiten krijg ik deze melding maar welke keuze ik ook maak mail blijft opstarten en loopt tenslotte vast tenzij ik plist eerst verwijder.

Bijdrager
    webracer

Ik dacht eraan een back-up van timemachine terug te zetten maar de map gebruiker/bibliotheek is onzichtbaar in back-ups van gisteren. Nadien heb ik via terminal bibliotheek zichtbaar gemaakt en in de nieuwe back-ups staat die wel maar daar ben ik dus niks mee. Hoe los ik dat op in timemachine?

Bijdrager
    gtabak

Heb soortgelijke problemen. Vooral bij het verzenden van een bericht met (grotere) bijlagen loopt mail soms vast en/of blijft er in de concepten map een kopie van het verzonden bericht achter. Een geforceerde stop werkt dan niet, je moet echt dan een harde reset doen.

Bijdrager
    tarun

Heb je iets aan deze tip van Macworld?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.