13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    peterhouten

(Probleem) LaCie Network Space

Kan iemand mij helpen?

Heb een LaCie Network Space gekocht maar heb het volgende probleem!

Als ik mijn macbook pro via een netwerk kabel aansluit op me netwerk kan ik gewoon op de hardschijf, maar zodra ik op mijn draadloos netwerk zit kan ik niet meer op de hardschijf komen! Ik heb een speedtouch 780 van KPN als modem / Router.

Heeft iemand hier een oplossing voor? of weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Bijdrager
    Pieterr

Ik begrijp het probleem nog niet helemaal.
    Als je met je MBP wireless aan je netwerk hangt, kun je de netwerk schijf dan zien?
    Kun je de netwerk schijf mounten (disk icoon op je desktop)?
    Krijg je de disk te zien in de Bonjour Browser?

LaCie Network Space

Bijdrager
    peterhouten

Ik kan hem wel zien maar zodra ik er op klik om naar de map te gaan zegt hij laden en daarna verdwijnt hij uit de finder

En heb net even gekeken maar in dat programma zie ik hem niet!

Bijdrager
    Pieterr

Ik snap nog steeds niet wat er mis is.

Je wireless router staat aan.
    Je zet de netwerk disk aan.
    Je wacht totdat de netwerk disk is opgestart.
    Je zet je Mac aan, met wireless internet.
    Je kunt internetten.
    Krijg je nu de netwerk schijf te zien onder “Gedeeld” in de Finder?

Bijdrager
    peterhouten

JA, dan klik ik er op en dan verdwijnt hij!!

Maar zodra ik me MBP aan de kabel hangt doet hij het wel helemaal en kan ik alles, maar zodra ik me kabel er uitgooi en op me draadloos ga kan ik niet meer op me hardschijf!

Bijdrager
    Pieterr
    ”peter_dool”

maar zodra ik me kabel er uitgooi en op me draadloos ga kan ik niet meer op me hardschijf!

Heb je al een keer geprobeerd om je MBP opnieuw op te starten (zonder ethernet kabel) en direct draadloos met je router te verbinden?
    Krijg je dan de netwerk disk te zien onder “Gedeeld” in de Finder?

Dus niet eerst via de kabel, en dan de kabel losgooien, maar gewoon direct draadloos.

Bijdrager
    peterhouten

Ja dan krijg ik hem tezien

maar als ik er da op klik om in de map tegaan verdwijnt hij uit gedeelt!

Heb het ook even met een windows laptop geprobeerd dan kan ik er ook niet in via draadloos maar wel als ik hem aan kabel hang!

Bijdrager
    karel_appel

had ik ook last van met mijn imac. Lacie was fat32 geformateerd. Probleem was voorbij toen ik hem opnieuw geformateerd had in formaat journald.

Bijdrager
    Pieterr

Ik vermoed dat je niet op je eigen wireless netwerk bent aangesloten, maar op dat van je buren!

Bijdrager
    peterhouten

Halllo ik ben niet stom hoor:(

HEB HEM OP ME EIGEN DRAADLOOS MODEM, Mij lijkt het iets met poorten of zo maar omdat ik daar niet veel verstand van heb zoek ik iemand die dat meschien wel weet.

En formaten kan niet want me ouder gaan hem ook gebruiken en die hebben gewoon een windows pc!

Bijdrager
    pieterdepiter

Hoi Peter,

Kijk even naar mijn oude post: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=134136&highlight

Vooral de zin

Mijn excuses voor de gebrekkige support, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben,

is hilarisch.
    Advies terugbrengen dat ding! Het apparaat is te nieuw en de helpdesk kan er niet mee overweg.

Bijdrager
    Pieterr

@peter_dool: er is niemand hier die beweerd heeft dat jij stom bent. Er zijn alleen mensen die proberen je met je probleem te helpen. Door zo te reageren riskeer je dat die mensen stoppen om verder mee te denken.

Bijdrager
    peterhouten

uuuh nee maar hallo weet toch wel of ik op me eigen netwerk zit of dat van de buren sorry hoor!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.