9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    vuurvreter

Probleem KPN VOLTE (bellen en data via 4G) in het buitenland

Sinds 1 juni is het mogelijk om in het buitenland te bellen en internetten als thuis.

Echter nu ik tijdelijk in het buitenland zit (Duitsland) loopt ik tegen een probleem aan.
    Internetten via 4G als thuis werkt als een speer, maar (achteraf) blijk ik telefonisch niet bereikbaar te zijn.
    Ik kan niet bellen en of gebeld worden.
    Mijn vrouw ook bij de KPN is wel te bereiken via 4G, maar zij heeft dan een andere telefoon waarop VOLTE niet aanwezig is.

Samen met de KPN (goede welwillende service) geprobeerd het probleem te achterhalen.
    Op welk netwerk ik me ook aanmeld (handmatig) ben ik niet bereikbaar als ik via 4G verbonden ben.
    Schakel ik 4G uit dan ben ik direct bereikbaar.
    Ook alleen “data via 4G” instellen is geen optie, ik blijf onbereikbaar.
    Kortom, is 4G ingeschakeld, ben ik onbereikbaar.

Voor zover bekend, heb ik er in Nederland geen last van.
    De KPN geeft toe, deze melding de laatste tijd vaker binnen te krijgen, zou dit met 1 juni verband houden?

De grote vraag aan jullie, wie heeft hier ook last van? en is dit alleen in het buitenland of ook in Nederland?
    De KPN is net als ik benieuwd naar jullie reactie.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  vuurvreter.

Bijdrager
    Niels

Probeer deze instelling eens

Bijdrager
    vuurvreter

@nielsdam,

Zo stond mijn telefoon standaard ingesteld.
    En thuis werkt dat prima.

Mogelijk dat in de aanbiedersinstelling er ergens een vinkje is vergeten waardoor bellen op een
    ander netwerk via 4G niet mogelijk is.

Bijdrager
    Niels

Ik bedoelde eigenlijk als (tussentijdse) oplossing dat je deze instelling alleen op data zet. Dan bel je weliswaar via ouderwets 3G, maar dat deed je tot voor kort ook. Ik denk namelijk dat VOLTE in Duitsland nog niet werkt en dat je toestel niet automatisch terugschakelt naar 3G. Dat verklaart ook waarom het toestel van je vrouw zonder VOLTE wel werkt, deze schakelt voor telefoon gewoon terug naar 3G.

Bijdrager
    vuurvreter

@nielsdam

Ook dan ben ik niet bereikbaar.
    Dit hebben we al geprobeerd ?

Bijdrager
    Niels

Dan is het inderdaad wel vreemd. Misschien dat je een nieuwe simkaart kunt aanvragen, dat helpt soms ook om dit soort problemen op te lossen.

Bijdrager
    vuurvreter

@nielsdam

Gezien het feit dat de KPN meerdere van dit soortmeldingen heeft ontvangen, denk ik niet dat het aan de simkaart ligt.

Bijdrager
    DaveFlash

Hmm, bij Vodafone ben ik dit probleem vooralsnog niet tegengekomen, wellicht omdat Vodafone UK LTD, uiteindelijk alle lokale Vodafone’s in de EU beheert en grof weg gelijktijdig technieken als 4G, VoLTE VoWifi etc uitrolt in de EU en op grofweg dezelfde frequenties. Ik gok omdat KPN niet een full Europese speler is en afhankelijk is van contracten met roaming partners er uiteindelijk dus verschillen zijn in uitrol en techniek. en dus ondersteuning

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  DaveFlash.

Bijdrager
    joopgran
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.