6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Danny

Probleem klikken touchpad iMac startscherm

Beste mensen, sinds gisteren ineens het volgende probleem. Wanneer ik mijn iMac air aanzet moet ik net als jullie klikken op mijn naam waarnaar ik mijn wachtwoord kan invoeren. Nu werkt daar het klikken via mijn touchpad op de iMac ineens niet meer. Ik moet nu eerst mijn muis aansluiten, via de muis klikken en daarna wachtwoord invoeren.
    Let op: hierna werkt het klikken via de touchpad wel weer zoals het zou moeten.
    Iemand ervaring met dit probleem?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik weet niet wat jij voor computer hebt, maar bij mijn weten heb je óf een iMac, óf een Macbook Air. Ik gok op de laatste;-)

Kennelijk zijn de instellingen voor de Trackpad nog niet geladen bij het opstarten. Je kan het proberen met een “harde klik” tegeven

Als dat geen succes heeft hoop ik dat dit voor je helpt:

defaults write com.apple.driver.AppleBluetoothMultitouch.trackpad Clicking -bool true
    defaults -currentHost write NSGlobalDomain com.apple.mouse.tapBehavior -int 1
    defaults write NSGlobalDomain com.apple.mouse.tapBehavior -int 1
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Op het inlogscherm heeft tikken op de touchpad nooit gewerkt, bij mijn weten. Je moet altijd de touchpad zelf echt indrukken.

Sleutelbeheerder
    Night

Ja, inderdaad: De “Harde klik”.

Mar er schijnt dus een methode (zie hierboven) te zijn om de tap ook in het inlogscherm te laten werken. Ik kan het alleen niet zelf nagaan, omdat ik geen laptop heb.

Bijdrager
    Danny

Je hebt gelijk night, een MacBook air. Ik ga je advies straks proberen, ik laat het weten, bedankt.

Bijdrager
    Danny

Bedankt voor de tip beste mensen, het werkt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.