4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    de mossel

Probleem internet-verbinding

Hallo, ik ben nieuw in dit forum. Heb niet veel ervaring met dit soort dingen en vergeef me als ik domme fouten maak.
    Ik heb nu sinds anderhalf jaar een iMac en naar volle tevredenheid mag ik wel zeggen. Eerst een Win. gebruiker maar nooit meer, alleen misschien nog eentje voor de kids.
    De laatste tijd heb ik problemen met internetverbinding. Als ik een pagina bezocht heb en die gelezen heb blijft de browser zoeken als ik een volgende pagina opvraag en vind dan niets en zegt dan dat er een verbindingsfout is opgetreden. Ik heb kabel. Wat kan ik hier aan doen is mijn configuratie niet goed of moet ik iets heel anders doen. Trouwens met de telefoon geen problemen. Aan de provider ligt het ook niet. Heb al een paar keer een reset gedaan van het kabelmodem. werk wel effe maar na een poosje weer hetzelfde gezeur.
    Wie kan mij helpen. Hebben jullie nog meer informatie nodig dan lees ik het wel.

Bijdrager
    PeterH

Heb je een proxy server ingevuld van de provider? Uitzetten dan.
    Anders ben ik toch bang dat het aan je kabelmodem of de provider ligt.

Peter

Moderator
    Adriaan Mol

Welke systeem gebruik je?

Bij Mac OS 9 kan het misschien helpen om naar het TCP/IP regelpaneel te gaan. Daar op “Opties” te klikken en “Laad indien nodig is” uit te zetten.

Ik zie ook geen andere mogelijkheid even.

Adriaan

Bijdrager
    de mossel

Ik gebruik OSX.1.5
    Vandaag gaat het weer redelijk. misschien mee moeten leren leven of een ander modem. De provider vertelde gisteren dat het modem meer problemen had gegeven. We wachten nog maar een weekje af en dan moeten ze maar een nieuw modem komen plaatsen.

Groetjes René.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.