14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    olly87

probleem installeren flash player 9

Ik krijg Flash Player 9 niet geinstalleerd op mijn macbook. Heb het al vele malen opnieuw geprobeerd. De installatie wizzard start gewoon en alles lijkt normaal te gaan, hij telt het aantal te installeren items af. Daarna opent ie Firefox met een testpagina om te kijken of het werkt, en dan doet hij het steeds weer niet!
    Ik weet zeker dat ik de goeie versie gedownload heb (voor Intel Macs)

Kan iemand mij helpen??

Moderator
    Night

Wat gebeurt er als je Safari als default browser maakt en de zaak opnieuw installeert?

Bijdrager
    olly87

helpt niet. hij installeert het gewoon niet! het komt ook niet in mn lijst programma’s te staan (als dat uberhaupt al moet) :(

Moderator
    Night

De-installeer eerst je (oude) Flashplayer met de un-installer
    Probeer daarna nogmaals de Flash 9 installer te draaien.

Zorg dat van tevoren al je permissies in orde zijn (m.b.v. Disk utility).

Bijdrager
    olly87

Ik heb die uninstaller gebruikt maar volgens mij viel er niets te uninstallen (het programma gaf geen bevestiging o.i.d.). Ik heb nooit eerder flash gehad, het is nl. een gloednieuwe macbook. Ook de installatie geeft trouwens geen bevestiging. Als ik met Spotlight zoek naar “flash player”, dan vindt ie wel een aantal mappen met (voor mij onbegrijpelijke) bestanden..

Bijdrager
    olly87

kan het misschien iets met ‘shockwave’ zijn? Als ik een flash site wil openen en dan op zo’n groen puzzelstukje klik (..want “de plugin is niet geinstalleerd”) zegt ie:

Er zijn geen geschikte plguins gevonden.

Onbekende plug-in (application/ x-shockwave-flash)

Bijdrager
    Danim

Probeer eens safari of firefox onder rosetta te openen (info paneel) en dan opnieuw shockwave installeren.

Danim

Moderator
    Night

Probeer ‘t, zou ik zeggen: KLIK

Bijdrager
    olly87

Bedankt voor de reacties. Flash EN Shockwave blijken nu niet te willen installeren:( . (Shockwave gaf overigens WEL een installatiebevestiging, dus dat is me al helemaal een raadsel) Dat van Rosetta zou niet de oplossing moeten zijn aangezien de versies speciaal voor intel macs zijn. (of vergis ik me nu?)

Bijdrager
    Danim

Dit staat op de site van Adobe:

Trouble with Macintosh OS X installation

In order to install Shockwave player you must have admin rights. Make sure to log on as a user with admin privileges.

Shockwave Player has not yet been ported to run natively on the new Intel-based Macintosh computers and currently only runs in Rosetta emulation mode. To install and use Shockwave Player on an Intel-based Macintosh, you will need to run the browser in Rosetta emulation mode. See Using Macromedia Shockwave Player on an Intel-based Macintosh (TechNote 82216d24).

Dus toch maar rosetta proberen?

http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_15508#5_3

Danim

Bijdrager
    olly87

Mijn account is beheerder dus daar kan het niet aan liggen. Ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoelt… Als ik shockwave/flash installeer wordt er daarna vanzelf een venstertje in de browser geopend om te testen. Beide programma’s staan niet eens in de programmalijst. Ik heb nog niet eerder zo’n probleem gehad met het installeren van programma’s.

Bijdrager
    olly87

Oke ik heb firefox een keer met rosetta geopend. Het vreemde is dat de plugin wizzard daar WEL ziet dat ik Flash moet hebben (voorheen zei die “onbekende plugin”). Als ik dan op installeren klik lijkt dat prima te gaan tot het einde en dan zegt ie “installatie mislukt”.

Bijdrager
    olly87

Ik bedenk me nu net dat ik zeker wel een versie van Flash gehad moet hebben omdat veel flash animaties wel kon zien. Echter nu zie ik geen enkel Flash item meer!

Bijdrager
    olly87

Ik heb op de Apple site gezocht en een oplossing gevonden, namelijk de oude plug-in files terug kopieren.
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=388933&tstart=0
    Maargoed, hiermee heb ik de meegeleverde Flash versie weer terug maar nog niet de nieuwe. Ik ga die niet installeren omdat ik vrees dat het dan weer misgaat.
    Bedankt voor de hulp!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.