9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    jokke84

Probleem in finder

Ik heb een probleem in finder, ik gebruik meestal de lijst weergave, normaal zie je dan alle mappen onder elkaar met naast elke map een driehoekje:

Dit is zeer handig want ik selecteer vaak alle mappen met cmd+a en dan rechts op het keypad om ze ineens allemaal open te vouwen, nu is er echter 1 map, de map downloads waar deze driegoekjes naast de mappen verdwenen zijn:

In deze map lukt het dus ook niet om een map te openen door op de rechts toets te duwen wat zeer vervelend is, iemand enig idee welke instelling ik eventueel gewijzigd heb en hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt!
    Grts,
    Jonas

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Night. Reden: Image tags aangepast

Bijdrager
    jokke84

Loopt blijkbaar iets fout met afbeeldingen te uploaden

Bijdrager
    koen

Kun je de mappen openen door er op te dubbelklikken?

Bijdrager
    Shmoo

Computer herstarten lost dit probleem waarschijnlijk op. Zal wel een kleine irritatie zijn die er zo nu en dan insluipt.

Moderator
    Night

Een bekend probleem. Ik ben er ook eens tegenaan gelopen. Simpel: Er is geen enkele oplossing voor noch iets bekend over de mogelijke oorzaak.

Het makkelijkste wat je kan doen is een nieuwe map aanmaken, de inhoud van de oude map naar de nieuwe verplaatsen en daarna de oude te verwijderen en de nieuwe map de naam van de oude te geven en indien noodzakelijk even op de juiste plaats zetten. Desgewenst kun je met cmd-i even het map-icoontje kopiëren, zodat hij weer op de Downloads map lijkt:

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    jokke84

Bedankt voor de reacties, echter nog niet opgelost…

@night: De map downloads kan je niet verwijderen, dan krijg je een foutmelding dat deze map nodig is voor macOS.

@shmoo: Uiteraard had ik al een restart geprobeerd

@koen: Mappen in de map downloads openen zonder probleem door op te dubbelklikken of met cmd+down, het is enkel met cmd+right om ze allemaal (of de geselecteerde) samen open te vouwen dat niet werkt, doe je dit echter in een map die in downloads staat met meerder mappen dan is er weer geen probleem, echt raar…

Bijdrager
    Shyos

Kun je dit niet oplossen door de instellingen in de weergave opties aan te passen? Dit kan namelijk voor elke folder anders zijn.

Bijdrager
    jokke84

Ik heb het opgelost gekregen, blijkbaar ligt het aan de rangschikking, als je rangschikt op naam verdwijnen de driehoekjes naast de folders, zet je de rangschikking dan terug op geen, verschijnen ze terug

Bijdrager
    Shyos

Graag gedaan ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.