4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dnhems

'Probleem' in FCP7 met frame size

Hallo allemaal,

Ik heb met xdcam hd op 1920×1080 gedraaid, deze frame size wordt ook weergegeven in de Finder.
    Nu heb ik alles in FCP7 gestopt en vervolgens wordt daar de frame size 1440×1080 weergegeven.
    Heeft iemand enig idee waarom dit is en hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Bvd,

Stefan

Bijdrager
    Qmagic

je kunt sequence settings zelf aanpassen naar 1920×1080 (en dat als default gebruiken)

Bijdrager
    JoelCoster

voordat je begin met importeren, als je net een nieuw project hebt gemaakt, moet je in de topbar op sequence>settings klikken, hier moet je de resolutie van je sequence op 1920×1080 zetten, dan moet het werken (ik heb dit probleem zelf ook gehad)

Moderator
    Koen van Tongeren

Dat klopt, zowel Sony als Canon hebben een HD-formaat met rechthoekige pixels. Voor wie het weten wil: ze zijn 1,3 keer zo breed dan ze hoog zijn. Zo kom je uit op 1440×1080 pixels. FCP maakt ze weer vierkant waardoor ze meer ruimte innemen en je uiteindelijk toch 1920 pixels nodig hebt om de 14440 langwerpige pixels in kwijt te kunnen.

Kortom, niks aan de hand. Je camera kan stiekem alleen in 1440×1080 filmen. Je hoeft ook niets speciaals in FCP in te stellen. Die weet automatisch om te gaan met het formaat.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.