12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    RobinProductions

Probleem iMac 2011

Hallo,

Ik heb gister een iMac gekocht. Maar er is een klein probleem. Hij viel opeens uit zonder enige reden.
    Ik heb in het schijfhulpprogramma mijn schijfbevoegdheden gecontroleerd, en daarna alles hersteld. Want blijkbaar waren er wat problemen.
    Nu is hiermee het probleem opgelost?

Alvast bedankt,
    Robin

Bijdrager
    Hansi2124

Vreemd. Gewoon in de gaten houden, dagelijks een backup maken. Als het nog een keer gebeurt: retour verkoper.

Bijdrager
    joriss

Zit de stekker op de achterkant er wel goed in?

Bijdrager
    RobinProductions

Ja, die zit er goed in. En ik denk dat ik weet waar dat het probleem lag, toen mijn zusje het scherm naar voren kantelde, drukte ze volgens mij perongeluk daar aan/uit-knop in.

Bijdrager
    AppleStef

Dat zal het dan wel zijn.:wink: Het kon ook zijn dat je Mac veel te heet werd en zichzelf uitschakelde.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan had je de fans echt wel horen loeien. TS zegt: Hij viel opeens uit zonder enige reden……

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    RobinProductions op 05 oktober 2011

drukte ze volgens mij perongeluk daar aan/uit-knop in.

Daar schakelt de computer alleen van uit als je de knop een seconde of vijf ingedrukt houdt. Als je hem alleen maar even indrukt, gaat de computer in sluimerstand, waar hij uit te halen is door een toets of muisknop in te drukken. Dit gebruik je als je de computer even niet nodig hebt (bijvoorbeeld een uurtje, ’s nachts, enz.).

Bijdrager
    LdeV
    Jakko op 05 oktober 2011
    RobinProductions op 05 oktober 2011

drukte ze volgens mij perongeluk daar aan/uit-knop in.

Daar schakelt de computer alleen van uit als je de knop een seconde of vijf ingedrukt houdt. Als je hem alleen maar even indrukt, gaat de computer in sluimerstand, waar hij uit te halen is door een toets of muisknop in te drukken. Dit gebruik je als je de computer even niet nodig hebt (bijvoorbeeld een uurtje, \’s nachts, enz.).

Ik zet mijn iMac en MacBooks ’s nachts gewoon uit hoor..?!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat is je goed recht:) Je kunt hem net zo makkelijk in sluimerstand zetten en de volgende dag er weer gelijk mee aan de slag gaan — voor de computer maakt dat niet uit.

Bijdrager
    Lennarto

Hoi mensen,
    Ik heb een Imac 2011 21,5 inch 2,5 GHZ staan van iemand met het zelfde probleem, hij vroeg of ik er naar wilde kijken.

Hij valt na een halfuurtje werken spontaan uit waarna hij niet meer op start, de enige manier is de SMC receten, anders blijft hij reboten en gek doen.
    Vervolgens gebeurd er weer het zelfde na de smc recet. Schijfhulp programma geeft aan dat er fouten zijn aangetroffen op de schijf.
    Herinstallatie van het OS heeft tot nu toe niet geholpen, het apparaat is naar Apple gestuurd en terug gekomen maar nog steeds het zelfde probleem.
    Ben nu bezig de HD te formatteren en Lion er opnieuw op aan het zetten.
    Heeft iemand tips?

Bijdrager
    Lennarto

Osx Lion staat er weer op, nu maar testen en kijken of hij niet weer gaat uitvallen, hardeschijf heeft nu geen problemen meer volgens het schijf hulp programma.

Zijn er mensen die het zelfde hebben mee gemaakt?

Groet,
    Lennart.

Bijdrager
    Hansi2124

Als het weer voorkomt, zou ik de iMac weer terugbrengen voor reparatie. Je hebt immers garantie!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.