4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jonasx

probleem illustr. 10 files op WinNT server

Sinds de komst van illustrator 10 hebben wij problemen met het “overschrijven” van deze bestanden. Dit probleem doet zich pas voor wanneer je vanaf de server werkt, niet wanneer je lokaal werkt. Als ik vanuit illustrator 10 een bestand als eps bewaar en deze vervolgens wil overschrijven dan volgt de melding:
    “kan illustratie niet opslaan. Het bestand is vergrendeld of in gebruik ID=-54”
    Dit is mega-iritant, nu moeten we eerst het bestaande bestand verwijderen van de server, vervolgens de eps lokaal opslaan, daarna deze op de juiste plaats op de server plaatsen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik kom er zelf niet uit.

Bijdrager
    evo

Staat er een virusscanner aan op je server?

Groeten,

evo

Bijdrager
    Jonasx

Ja, er staat een virusscanner op, maar deze stond er ook op toen we nog met illustrator 9 werkten. Toen hadden we het probleem ook niet. De virusscanner mag er ook niet af i.v.m. besmettingsgevaar.

Bijdrager
    evo

Je zal het toch even moeten proberen denk ik.
    Probeer de scanner te disabelen.

Kun je in iedergeval uitsluiten dat het daar wel of niet aan ligt.
    Anders doe je een test na werktijd en zorg je voor een zo veilig mogelijke omgeving door clients uit te zetten.

Vervolgens kun je misschien kijken of er in je virusscanner een aantal settings aangepast kunnen worden.

Misschien een “auto-protect” uitschakelen

Ik hoor het wel,

evo

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.