8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mauritsz

Probleem hotspot-inlogfunctie Mac OS X 10.7.2

Sinds de update naar Mac OS X 10.7.2 op mijn Macbook Air (2011) heb ik problemen met het internet via een hotspot verbinding (thuis via draadloze verbinding overigens geen problemen!) Airport ziet de betreffende hotspot en maakt hier ook verbinding mee.

In de treinen van de NS met WiFi mogelijkheid van T-Mobile wordt wel het scherm weergegeven om akkoord te gaan met de voorwaarden; maar na akkoord wordt dezelfde pagina weer geladen. Op school wordt ook verbinding gemaakt met het betreffende netwerk, maar wordt zelf de aanmeldpagina niet geladen.

Niemand schijnt te weten wat het probleem is of waardoor het veroorzaakt wordt. Gisteren heb ik twee keer een half uur met Apple aan de telefoon gezeten, maar na verschillende stappen doorlopen te hebben nog steeds hetzelfde resultaat. Op woensdag 12 oktober had ik zowel in de trein als op school geen problemen met het internet, woensdagavond de update opgehaald, en vanaf donderdag 13 oktober onmogelijk om nog verbinding te krijgen via een hotspot. Drie verschillende browsers geprobeerd, maar geen verschil.

Mijn vraag is nu of anderen hier ook last van hebben en of ze het toch weer werkend hebben gekregen.

Bijdrager
    ravlieger

Ik zit met precies de zelfde probleem!! Zeer irritant!!
    Weet iemand waar het aan ligt?

Bijdrager
    Mauritsz

Voor mij is het voor nu opgelost!:lol: Zit nu in de trein, dus het werkt!

Gisteravond is er een update uitgekomen; dit heeft voor mij het probleem opgelost. Deze update is alleen voor modellen uit 2011.

Bij mij op school gaven ze aan dat je ook via de webbrowser Opera kon proberen, deze gaf geen problemen i.t.t. Safari, Chrome en Firefox.

Even software-update uitvoeren dus!

Bijdrager
    ravlieger

Het is gelukt, thanks Mauritsz!
    Heb eerst een update gedaan en vanmorgen geprobeerd in de trein met verschillende browsers geprobeerd (Safari, Firefox, Google Chrome en Opera). Alleen met Opera krijg ik internet.

Dus nu log ik in met Opera en daarna kan ik gewoon andere browsers gebruiken.

Bijdrager
    mixed13

Bij mij is het probleem nog steeds niet opgelost! Word er nu wel een beetje gek van!! Heb precies dezelfde problemen als hierboven wordt beschreven.. Heb een MacBook pro mid 2010 en nog geen update gezien.. Heb 10.7.2 iemand tips?

Bijdrager
    Franky Mac

Ik had ook die problemen met mijn Macbook Air. Over de problemen met de hotspots in de trein was ook een ander topic. http://www.onemorething.nl/community/topic/lion-icm-internet-in-de-trein

Bijdrager
    Mauritsz

@Mixed13 Heb je al gebruik gemaakt van Opera als browser?

De ene dag kan ik gewoon via Chrome aanmelden op een hotspot, en op een andere dag dan wil het met geen mogelijkheid lukken.

Dus ik maak via Opera contact met de hotspot en daarna ga ik gewoon in m’n vertrouwde browser verder.

Vandaag kreeg ik van Stenden een melding dat ze de WIFI hotspots gaan updaten en hopelijk is dan dit probleem ook daar volledig opgelost (hoop ik)!

Bijdrager
    Mauritsz

Hoe zit het dan met die Firmware update voor de MB Pro vandaag, helpt die stiekem niet?:cool:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.