7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    yoann

probleem herinstallatie classic

dag mensen,

ik zit met een probleem. het zit dus zo, toen ik mijn iMac gekocht heb was OS X er niet op geinstalleerd maar enkel de 9.1 en die was beveiligd met paswoorden enzo dusja ik heb de cd van OS X erin gestoken en heb die toen hergeinstalleerd maar het probleem is dus dat die 9.1 er niet meer opstaat. ok da was nog geen probleem, ik stak toen die andere cd in waar de classic opstond maar toen ik die instak bleek echter dat het er ni op kon geinstalleerd worden.
    kan er iemand mij soms helpen en me zeggen hoe ik die er wel kan opzetten? nie da het echt belangerijk is maar ik zou toch liever die classic hebben.

dank u

Bijdrager
    Zodiack

Hoi,
    volgens mij moet je EERST classic installeren voordat je OS X installeerd,
    maar ik kan het fout hebben.
    Ik weet niet welke instal.schijven je hebt maar zet er eerstmaar 9.1 op dmv een schone installatie.
    Daarna pas OS X installeren.
    Nog verstandiger is het om je harde schijf in 2 partities te verdelen.
    Groeten,
    Z:wink: diack

Bijdrager
    Zout

je kan je classic cd ook gebruiken als opstart schijf, dan kun je hem altijd installeren.

Bijdrager
    Raya

Ik ben nieuw hier en hop dat iemand me een zetje in de goede richting kan geven!
    Ik heb na veel omtrekkende bewegingen (en een totaal-backup op externe harddisk) eindelijk de grote oversteek gewaagd van OS 9.1 naar X.2.3.
    Maar… is het waar dat ik voor een goed functioneren van de classic omgeving niet 9.1 maar 9.2.2 nodig heb?
    Ik wil nog een paar van mijn oude spullen kunnen gebruiken (o.a. mijn hele adreslijst zit in Address Book, een fijn klein programmaatje dat niet is omgebouwd :cry: , en niet importeerbaar is door enig ander adresboekprogramma).
    De classic omgeving op de externe harde schijf is traaaaaag…. en als ik hem afkoppel en alsnog probeer een ‘classic’ programmaatje te draaien, dan is er plotseling geen OS 9…
    Is er bij het installatie (na herformattering van interne HD, en externe afgekoppeld) toch is mis gegaan?
    Op zich werkt X prima, al is het wel wennen!
    Kortom: HOE MOET HET NOU VERDER?
    Zeer bedankt voor hulp!
    Raya

Bijdrager
    lampje
    ”Raya”

De classic omgeving op de externe harde schijf is traaaaaag…. en als ik hem afkoppel en alsnog probeer een ‘classic’ programmaatje te draaien, dan is er plotseling geen OS 9…
    Is er bij het installatie (na herformattering van interne HD, en externe afgekoppeld) toch is mis gegaan?

Classic moet je indeed niet draaien met OS9 op een externe schijf (TRAAG)
    maar vanaf een interne (eventueel met verschillende partities)
    Classic wordt wel geinstalleerd met OSX maar die zoekt naar een aanwezige OS9 syst.map, dus als je je ext.schijf afkoppelt………plop!

CLASSIC IS GEEN STAND-ALONE PROGRAMMA!

en ja, je kan beter 9.2.2 installeren, op interne schijf.

Bijdrager
    Raya

Bedankt voor je reactie!
    Ik heb inmiddels 9.2.2 op de externe gezet, zodat ik nog wel bij de spullen kan die ik nog niet onder X kan gebruiken. Hij start traag op, maar het belangrijkste is dat het werkt (en wat onthullend: hoeveel spullen ik had en met hoe weinig ervan ik nu toe kan!)
    R

Bijdrager
    lampje

ja goed he,

ben in september geswitched (in een keer van OS8.6 naar OSX)
    en gebruik Classic nooit meer.

Soms start ik op in OS9 om wat met geluid te doen (ProTools draait nog niet onder OSX, als dat zover is heb ik OS9/Classic niet meer nodig)

groet

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.