7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    verkeerd

probleem! help! zelf uitgaande mac!

een tijd geleden heb ik mijn mac de opdracht gegeven om om 23.00 uit te gaan, in schema onder energiestand.

en nu krijg ik het niet meer weg, ik heb echt alles al geprobeerd. een andere tijd instellen lukt eveneens niet. en ik begin me er een beetje aan te ergeren dat ik elke dag om 23.00 dat ding weer weg moet klikken.

iemand ideeen?

Bijdrager
    iPodder

Via system preferences – energy saver – button schedule kan je dat instellen. Heb je het daarna weer weggehaald?? Als je daarna kijk, staat het erdan nog steeds??

Bijdrager
    verkeerd

als ik in schema afvink dat ie om 23.00 uit moet gaan en dan de instellingen op sla met dat slotje daaronder is alles nog in orde. maar als ik het scherm dan uitklik en weer via systeemvoorkeuren daarheen ga staat ie weer op 23.00 uitgaan aangevinkt en wel…

Bijdrager
    silvercircle

Waarschijnlijk zit je met een beschadigd bestand.
    Probeer eens het bestand com.apple.systempreferences.plist in je home/bibliotheek/preferences te verwijderen (eventjes in de prullenmand zonder deze te legen zodat je het terug kan plaatsen als dit niet de oorzaak is).
    En zie eens of het nu opgelost is.
    Het is best mogelijk dat als je het terug van de prullenmand naar de preferences folder verplaats, alles terug in orde is.
    Mogelijk heb je andere problemen op de opstartschijf die je kan oplossen via Schijf EHBO met het schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    silvercircle

Waarschijnlijk zit je met een beschadigd bestand.
    Probeer eens het bestand com.apple.systempreferences.plist in je home/bibliotheek/preferences te verwijderen (eventjes in de prullenmand zonder deze te legen zodat je het terug kan plaatsen als dit niet de oorzaak is).
    En zie eens of het nu opgelost is.
    Het is best mogelijk dat als je het terug van de prullenmand naar de preferences folder verplaats, alles terug in orde is.
    Mogelijk heb je andere problemen op de opstartschijf die je kan oplossen via Schijf EHBO met het schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    wimbo

Maak je gebruik van filevault?
    If so, probeer dat eens te disablen/uit te zetten. Ik had in het verleden ook gehannes met instellingen binnen OSX. Met name op het gebied van file associaties. Iedere keer werden die weer gereset naar de default.
    Filevault uitgezet en alles bleef gewoon weer werken (zoals ik het wilde).

Bijdrager
    verkeerd

>>wimbo

nee, geen filevault hier.

>>silvercircle
    ik heb je aanwijzingen opgevolgd maar de instellingen blijven hetzelfde, hij staat nog steeds aangevinkt om om 23.00 uur weer uit te gaan.
    ook na schijf ehbo…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.