4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager

Probleem helderheid macbook White '08

Hallo,

Ik ben nieuw hier en kwam via google hier omdat ik opzoek ben naar een oorzaak/oplossing van mijn probleem voordat ik morgen contact opneem met een Icentre.

Sinds een uur vertoont mijn macbook white uit juni 2008 problemen met de helderheid van het beeldscherm.
    Vanmiddag deed hij het nog prima, ik heb er buiten in de zon mee gezeten dus ik zoek hier misschien de oorzaak?

Het probleem is:

Wanneer ik mijn macbook opstart gaat dit gewoon normaal en hij start op met een normale schermhelderheid. Na ongeveer 30 seconden verandert dit tot ongeveer de laagste helderheid. Wanneer ik met F2 de helderheid weer omhoog probeer te halen gebeurt er niks.
    Ik laat de macbook even voor wat het is en na ongeveer 5 minuten haal ik de helderheid met F1 helemaal omlaag en doe hem daarna met F2 weer omhoog. Dan verandert de helderheid en lijkt het alsof hij het weer doet, niets is minder waar want na ongeveer 10 tot 30 seconden daalt de helderheid alweer.
    Zo gaat dit telkens en hij blijft nooit langer dan 30 seconden helder staan.

Ook gaat hij niet meer in de sluimerstand wanneer ik hem niet meer aanraak wat vanmiddag dus nog wel gebeurde.

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Geef even door hoe alles staat ingesteld in Energiestand, want je kan vinden in het programma Systeemvoorkeuren. Beter is nog om hier een schermafbeelding van te plaatsen. Dat doe je door in het Reactieveld op Img te klikken, Browse aanklikken en de schermafbeelding (die waarschijnlijk op je bureaublad staat) te kiezen. Heel even wachten totdat het onderste veld helemaal is ingevuld en dan klik je op Voeg toe.

Het kan ook zijn dat com.apple.systempreferences.plist corrupt is geraakt. Je kan die dan verwijderen. Die zoek je zó op (Lion):
    ga in Finder naar GA
    Klik daarop en hou daarna de alttoets ingedrukt.
    Je ziet Bibliotheek in het rijtje verschijnen.
    Klik daar op.

Als je géén Lion hebt, kan je je thuisbibliotheek nog gewoon vinden in je thuismap.

Bijdrager

Bedankt voor je snelle reactie!

Nadat ik dit bericht had geplaatst zag ik ergens anders dat het ook een stofprobleem zou kunnen zijn dus ik heb hem helemaal schoongemaakt en daarna weer aangezet.

Op dit moment werkt hij weer goed zelfs wanneer ik hem afsluit dus ik ga er voor het geluk maar even vanuit dat het probleem is opgelost, nogmaals bedankt mocht het probleem terugkeren ga ik zeker even terugkijken naar dit topic!

Bijdrager
    Hansi2124

Ok! Succes.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.