9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    zwiep

Probleem filmpjes (.mov) Nikon Coolpix L11

Wanneer je filmpjes maakt met deze camera komen ze goed op je computer terecht en kun je ze goed bekijken.

Het probleem begint als je iets met de filmpjes wilt doen. In Quicktime zijn ze niet te editen, in iMovie niet te importeren. Als ik ze uit Quicktime probeer te exporteren krijg ik de foutmelding “Mislukt: de film bevat een ongeldige public movie atom. (-2002)”. Ook op MobilMe gezet zijn ze niet af te spelen en komt er een soortgelijke foutmelding.

Ik snap er niets van en hoop dat er slimme mensen zijn die het wel begrijpen.

Bijdrager
    sanius
    Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    zwiep

Bedankt voor jullie hulp. Perian is geïnstalleerd en Handbrake lust ze ook niet.

Dat Vista gebruikers massaal dit probleem ook hebben en een oplossing vinden in “het veranderen van tags” lijkt een spoor.

Iemand een idee hoe dit op de Mac werkt?

Edit: Het zijn .mov bestanden, maar zoals Unsound al uitlegt, zegt dit niet zo veel.

Bijdrager
    zwiep

De idoot eenvoudige oplossing die ik vond is deze:

Zet de filmpjes op een USB stick en importeer ze vandaar uit in iTunes. Voilà!

Snap het nog steeds niet, maar ja . . .

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    zwiep

Nee, te vroeg gejuicht. Het leek te werken, maar liet aan het eind toch weer de gevreesde melding zien.

Ook MpegStreamclip helpt helaas niet.

Bijdrager
    Pieterr

Misschien kun je nog iets corrigeren met de QuickTime editor van Apple, Dumpster for Macintosh.

Dumpster lets you view and edit ‘moov’ resources.

Hoewel, in dit artikel wordt aangegeven dat de fout kan ontstaan door het ontbreken van de juiste codec.

Kun je eens kijken welk video formaat er precies in die filmpjes gebruikt wordt, met MediaInfo?

Moderator
    unSOUND

Kun je eens een klein filmpje van een paar seconden maken en uploaden ? Of mail er eentje naar mij persoonlijk, dan zal ik eens kijken wat er mis kan zijn…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.