7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Paparjo

Image scan maken van reservekopie

Hey hallo allen,

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een macbook pro 13, damn wat een ding:)

Nu heb ik daaraan een externe schijf (lacie 1Tb) hangen met foto’s muziek en video’s, probleem nu is dat ik de schijf niet meer in m’n finder zie!
    Met schijfhulp is deze wel te zien, ik heb dus ook hiermee een reservekopie gemaakt naar een nieuwe extern schijf (Lacie 2 Tb) Deze schijf heb ik in 2en gesplitst (wil op het ene deel de backup en het andere deel wil de kopie terug zetten)

Als ik nu de reserve kopie wil terug zetten gaat het mis, hij geeft aan dat de reservekopie ge-imagescaned moet worden!

HOE DOE IK DIT?????

Zit al uren op internet te zoeken maar kan het niet vinden, heb al een controle via schijfhulp gedaan maar hij blijft de zelfde melding geven.

Please help want het zou toch enorm balen zijn als ik mijn foto’s kwijt ben, durf de slechte schijf dus ook nog niet te wissen.
    (en dit is idd een goede les voor een backup!!!!!)

Arjo

Bijdrager
    Berrt

Heb je in Time Machine voorkeuren wel de juiste schijf geselecteerd?
    En staat TM wel aan?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Misschien kun je de schijf opnieuw op laten bouwen met Drive Genius of Disk Warrior

Bijdrager
    Niels72

Ga naar Utilities, en start Disk Utility.

Kies uit de menubalk Images – Scan Image for Restore wijs je diskimage aan en heb geduld…

Bijdrager
    Paparjo

Dank voor de reacties!

@Niels72 ik neem aan dat je bedoeld controle reservekopie in schijfhulp, deze heb ik voor de 2e keer nu aan staan en idd dat is ff wachten ja.
    Hoop dat het deze keer wel het gewenste resultaat geeft.

Arjo

Bijdrager
    Paparjo

Hij blijft ook na de controle aangeven dat de kopie ge-imagescand moet worden.

Ik vrees echt het ergste dus als iemand nog ideeën heeft………….

Bijdrager
    Paparjo

Sullivan op 09 januari 2011 #
    Misschien kun je de schijf opnieuw op laten bouwen met Drive Genius of Disk Warrior

Thanx Sullivan!!!!
    Disk Warrior did the trick!!!!
    Schijf weer volledig gerecoverd! echt niet te geloven hoe makkelijk dit werkt

Allen dank voor het meedenken, ik heb m’n foto’s weer:) (en nu ook op een backup;) )

Arjo

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.