12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    thamina

probleem Dvd-speler

probleem is het volgende:
    Wanneer je voor het eerst een bespeelde DVD in je Mac douwt, zal de Mac de regiocode van DVD-speler instellen op de code van de betreffende schijf.
    Hoe kan ik dit veranderen want bijna alle films die ik heb wil hij nu niet meer afspelen ????
    Foutmelding is: “Ondersteunende schijf niet beschikbaar”

Bijdrager
    svan

kun je niet veranderen: Apple heeft een beperking van maximaal 5 veranderingen van een regiocode ingebouwd. Wil je toch een dvd van een andere regio dan waarop het programma Dvd-speler is ingesteld afspelen, dan gebruik je VLC. Dat programma doet niet moeilijk over regiocodes…

Bijdrager
    baziel

daar kan je nu niets aan doen :|

Bijdrager
    thamina

maar deze mac is nog geen week oud dus staat bijna nog niks op, gewoon Os X afsmijten en opnieuw opzetten zou wel het mogelijk maken om dande dvd-speler opnieuw in te stellen?

Bijdrager
    Yaris

Gebruik gewoon VLC-player, dan hoef je je van de regiocode nooit meer iets aan te trekken.

Bijdrager
    thamina

dat is waar, maar als ik Os X opnieuw zou instaleren zal ik dit opnieuw kunnen instellen ?
    kunt u dvd-speler als programma verwijderen en dan opnieuw instaleren ? of is volledige recetting van Os X nodig ?

Bijdrager
    Yaris

Ja. Maar denk eraan dat je dat daarna nog maar 4 keer kunt veranderen. Als je dikwijls DVD’s uit een andere regio afspeelt, laat dan de standaard DVD-speler voor wat ze is en gebruik VLC. Je moet dus zelf uitmaken of het de moeite loont om OS X helemaal opnieuw te installeren enkel voor de DVD-speler.

Bijdrager
    thamina

waar en hoe is dat bij dvd-speler voor de regio code in te stellen? want ik denk niet dat ik al 5 keer de code verandert heb. + hoe komt het als ik om het even wat voor dvd ik in mijn mac steek daarvan niks verschijnt behalve dat dvd-speler start ?

Bijdrager
    Gloaming

Ik heb ooit 1 keer een regiocode opgegeven in die DVD applicatie. Sindsdien heb ik m’n mini tig keer geformateerd en opnieuw geinstalleerd, verder nooit om een regiocode gevraagd. Denk niet dat het een kwestie van OS X opnieuw installeren om een nieuwe regiocode in te stellen.

Correct me if i’m wrong…

Bijdrager
    Yaris
    ”Dvd-speler

Op veel dvd’s wordt een regiocode (een getal) gebruikt die overeenkomt met een geografisch gebied. Als u bijvoorbeeld een dvd uit Australië wilt afspelen, moet de code op de dvd overeenkomen met de code op het apparaat waarmee de dvd wordt afgespeeld.

Wanneer u voor het eerst een dvd met een regiocode afspeelt, wordt de dvd-speler ingesteld op die code. Hierdoor kunnen met Dvd-speler alleen dvd’s worden afgespeeld die dezelfde regiocode als de speler of geen regiocode hebben. Doorgaans komt de regiocode van de dvd-speler overeen met de regiocode van de dvd’s die verkrijgbaar zijn in de regio waar u woont.

BELANGRIJK: U kunt de regiocode van uw dvd-speler slechts vijfmaal veranderen (dat is inclusief de oorspronkelijke instelling). De vijfde instelling van de regiocode is permanent.

Als u een schijf met een andere regiocode plaatst, kunt u via een dialoogvenster een nieuwe instelling voor de regiocode van uw dvd-speler kiezen.

Wijzig de regiocode van de dvd-speler alleen als u daarna uitsluitend dvd-schijven met de nieuwe regiocode gaat afspelen.

De regiocode wijzigen is dus alleen mogelijk bij het plaatsen van een dvd uit een andere regio.

Bijdrager
    Yaris

Thamina, een vraagje. Je schrijft:

want bijna alle films die ik heb wil hij nu niet meer afspelen

Zijn er dan dvd’s die hij nog wel afspeelt? Anders zou ik denken dat er iets aan de hand is met je dvd-drive.

En de dvd’s die hij niet afspeelt, zijn dat legaal gekochte dvd’s?

Bijdrager
    JJmac

Je hebt ook nog RegionX

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.