11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    de mossel

Probleem DVD branden. Opslot?

Ik snap niet waarom dit topic op slot moest.
    Wie zegt dat het illegale praktijken waren/zijn?
    Ik kan toch ook een DVDtje maken of CDtje met rar bestanden.
    Het hoeft dan toch ook geen illegale copy of DVD/CD te zijn?
    (maar een goede lezer heeft maar een half lettertje nodig)
    Dus gewoon die CD’s uitpakken met UnRar o.i.d.

Succes thrillseeka!!

Bijdrager
    KarelWillem

Hier heb je niet zo veel aan, nu maak je het forum een beetje warrig.

Maar op slot was i.d.d. onzin, want het is nu eenmaal niet illegaal om een DVD-kopie voor eigen gebruik te maken.

Noem dan de link nog even, waar het om ging:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=89269

Bijdrager
    Esquare
    ”KarelWillem”

Maar op slot was i.d.d. onzin, want het is nu eenmaal niet illegaal om een DVD-kopie voor eigen gebruik te maken.

Idd, maar deze kopie was niet voor eigen gebruik: “Ik heb van een vriend van mij een map gekregen met een DVD erin.” :)

Ik vind het eigenlijk wel prima dat dit soort draadjes op slot gaan: dan blijft het downloaden en uitpakken van dubieuze bestanden tenminste een beetje een sport. :wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Waar het bronbestand van de ‘kopie voor eigen gebruik’ vandaan komt, maakt helemaal niets uit.

Je mag ook lenen bij de videotheek of bibliotheek en dan een ”kopie voor eigen gebruik’ maken.

Die vergissing wordt wel vaker gemaakt.
    Google maar eens even en gebruik de veelgeroemde ‘zoekfunctie’ op site.

Bijdrager
    Esquare
    ”KarelWillem”

Die vergissing wordt wel vaker gemaakt.

Maar niet door mij.:)

Die ‘vriend’ heeft een kopie gemaakt voor iemand anders (de TS): en dat mag niet. Ik geef toe, het gaat helemaal nergens over, maar bij MacOSX.nl wordt het niet gewaardeerd als instructies worden gegeven om zulke transacties te ondersteunen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dun lijntje. Wat die vriend doet mag misschien niet; aanbieden van gekopiëerd materiaal.

Maar…. doet hij dat?
    Of vraagt hij gewoon aan zijn vriend of die er een DVD van wil bakken, wat hij zelf niet kan?

Kortom; het gaat i.d.d. nergens over en het wordt tijd dat er eens ECHT duidelijke regels hier voor komen.

Bijdrager
    MrJvG

Heb maar geluk dat ie op slot is gegaan.. anders krijg je een overmaten van kritiek dat je illigaal bezig bent.. Sommige users vinden dat nogal leuk om lekker commentaar op een ander te kunnen geven!

En of het nou wettelijk wel of niet toegestaan is? Volgens mijn mag je een kopie maken mits je het origineel hebt.

Volgens mijn heeft ook iedereen wel iets illigaals in huis.
    Ik zeg het gewoon eerlijk;
    – ik download al gratis muziek (mits ik een cd echt mooi vind dat wil ik um wel kopen als ie bij de Media Markt tenminste voor een tientje ligt)
    – ik download films en zet er netjes ondertitels
    – en ja ik heb Photoshop gedownload

Ja ik geef het eerlijk toe. Komt er nu iemand langs om me op te pakken ofzo?
    Bah achterbaks gedrag!

Bijdrager
    Esquare
    ”MrJvG”

Volgens mijn heeft ook iedereen wel iets illigaals in huis.

Ik ook (nou ja, iets illegaals dan). Maar dat is het punt helemaal niet.

“MacOSX.nl hecht er waarde aan alle inhoud op het forum binnen de grenzen van de wet te houden. Dit betekent dan ook dat het aanmoedigen of assisteren in het breken van auteursrechten niet wenselijk is, en daarom buiten de etiquette van het MacOSX.nl-forum valt.

Met andere woorden:
    • Elkaar actief helpen in het vinden of direct downloaden van bestanden/programma’s waar gewoonlijk voor betaald wordt, is niet toegestaan;
    • Elkaar actief helpen in het vinden of direct beschikbaar stellen via MacOSX.nl van bestanden die vertrouwelijk zijn, is niet toegestaan. Denk hierbij aan bèta-software die door de fabrikant of auteur niet publiek is gemaakt;
    • Elkaar actief helpen in het vinden van seriële productcodes (serials) of cracks, is niet toegestaan.
    • Elkaar helpen bij het installeren van illegaal verkregen software.”

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=9347

Duidelijk toch?

Bijdrager
    Ridder

Ik had het ook even via een PB nagevraagd bij magic-with-mac en hij vertelde me dat het beleid van het forum is om topics die te maken lijken te hebben met illegale praktijken op slot te doen. Ik kan me er iets bij voorstellen, ook al blijft het natuurlijk lastig om vast te stellen of iets echt illegaal is.

Bijdrager
    MrJvG

@Esquare

Ik begrijp het wel, maar wat ik bedoel is zodra je zo’n topic start in dit geval wat René Duynhouwer heeft gedaan, je binnen de korste keren alleen maar berichten ziet staan dat het niet normaal dat je er een kopie van wilt maken, dat je het maar moet gaan kopen etc.

Natuurlijk begrijp ik de richtlijnen van het forum helemaal, maar in dit geval is het duidelijk te overdreven uitgevoerd. Maar gebruikers moeten zich niet gaan bemoeien of iets illigaals is of iets op slot moet etc. dat moet maar lekker een moderator uitzoeken.

Bijdrager
    de mossel

Oke, ik zal nooit meer zo’n herhalingstopic staren.
    Mijn welgemeende excus.
    Slotje dan maar?

En inderdaad, ik ben geen Moderator dus eigenlijk niets te vertellen.
    Die maken uit wat op slot gaat en wat niet.
    Zal me er niet meer mee bemoeien.
    Nogmaals, sorry.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.