10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

[Opgelost] Probleem data naar nieuwe Mac

Ik probeer alles over te zetten van een Mac naar een andere.

Met Carbon Copy Cloner (laatste versie) gaat het niet goed, bootable image gemaakt, restore via Carbon Copy Cloner lijkt goed te gaan echter de locatie voorzieningen zijn niet in te stellen, na nieuw “schoon” OS (HS) kan dat wel, ook op de bron Mac.

Via Timemachine migratie lukt ook niet, bijna klaar komt boodschap “afgebroken”.

Is de Timemachine sparsebundle te testen?

Welke ander programma kan ik gebruiken om een 1 op 1 kloon te kunnen maken?

Bijdrager
    Bas

Wellicht kan Superduper! helpen?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@bas,

Ik zie dat SuperDuper 30 euro kost, net Carbon Copy Cloner aangeschaft, als het met SD ook niet lukt is het zonde van het geld…

BTW, ik zie net dat een demo mode heeft, niet bekend wat de beperkingen zijn.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 30 oktober 2018 om 12:13</p>
    Is de Timemachine sparsebundle te testen?

ja, als je de option-toets ingedrukt houdt èn dan op het Timemachine-icoontje in de bovenbalk klikt, dan komt er een keuze-mogelijkheid om de backup te testen.

Bijdrager
    mowat

De gratis versie van Superduper maakt telkens een nieuwe kopie van alles wat er op je schijf staat en dat neemt soms nogal wat tijd in beslag ( bij mij was dat ong. 1 tot 2 uur). De betalende versie van Superduper past enkel aan wat er gewijzigd is en is dus veel sneller ( dat bracht het bij mij terug tot zo’n 10 minuten).

Bijdrager
    McPim

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 30 oktober 2018 om 12:13</p>
    ..echter de locatie voorzieningen zijn niet in te stellen..

CCC is een gerenommeerd programma en dit is geen bekende ‘bug’. Wat lukte er niet qua locatievoorzieningen? Als de backup verder goed is gegaan en er geen andere klachten zijn lijkt me dat dit op te lossen moet zijn.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@mcpim,

Ik kan de locatievoorzieningen bij systeemvoorzieningen (na ontgrendelen) niet instellen, alle opties zijn gedimd..

Bijdrager
    McPim

Dan moet je eerst het slotje linksonder openen.

EDIT: oeps, bedoel je met ‘ontgrendelen’ dat je het slotje geopend hebt? Kun je het bovenste vinkje (‘schakel lokatievoorzieningen in’) daarna niet aanvinken?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@mcpim,

Klopt, “ontgrendelen” zo noemt Apple het..

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Opgelost, bleek een corrupte sparsebundle te zijn…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.