3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    McHenk

Probleem bij toevoegen POP account aan Mail – opgelost!

Ik probeer een account toe te voegen aan Mail, maar ik krijg steeds een foutmelding waar ik niks mee kan.

Server inkomende post: pop3.acta.nl
    (gebruikersnaam en wachtwoord goed ingevul)

foutmelding:

De POP-server ‘pop3.acta.nl’ reageert niet. Controleer de netwerkverbinding en controleer of u de juiste informatie hebt opgegeven in het veld ‘Server inkomende post’. Als de server vervolgens nog steeds niet reageert, is het mogelijk dat de server tijdelijk niet beschikbaar is.

ik weet dat de server klopt, aangezien ik het ook heb geprobeert in entourage, en daar kan ik wel gewoon mail ontvangen en sturen. Ik gebruik entourage liever niet, omdat ik mail gewoon een mooier programma vind. Kan het zo zijn dat ik deze foutmelding krijg omdat ik mail op dit adres ook al ontvang via entourage?

Bijdrager
    inactiveaccount

Probeer eens als Exchange adres toe te voegen, ik gok dat je dan iets meer succes hebt. De POP3 server is namelijk een Exchange server, en ze zullen vast een goede reden hebben gehad om die apart toe te voegen in Mail.

[code:1:d6da85fa6b]Connected to pop3.acta.nl.
    +OK Microsoft Exchange Server 2003 POP3 server version 6.5.7638.1 (member15.acta.nl) ready.[/code:1:d6da85fa6b]

En nee je laatste zin zal het probleem niet zijn:) Ik ontvang mijn mail op zoveel verschillende dingen dat wil je niet weten.

Bijdrager
    McHenk

het is gelukt! dankjewel.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.