13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Ludo

probleem bij overzetten gegevens van iMac naar Power Mac

ik heb een lastig probleem, waar ik zo 1,2,3, niet uitkom maar misschien heeft iemand hier een idee.

Om sneller te kunnen werken heb ik een 2e hands mac pro aangeschaft.

Het is een mac pro 8 core 3.1.met 8 G geheugen, een SSD van 250 GB en een HD van 2TB.

Ik werk nu een iMac met een HD van 500 GB.
    Ik wil alles overzetten van de iMac naar de mac pro. Ik heb een Time Machine back-up v/d iMac op een externe schijf staan.
    Alleen hoe krijg ik dat nu goed op de power mac? Als ik migratie assistent gebruik past de TM-backup natuurlijk niet op de 250 GB SSD. Of “ziet’ de migratie-assistent dat er ook nog een 2TB HD in zit?

Als OS wil ik snow leopard gebruiken, en geen lion, dit staat nml. ook op de iMac.

heeft iemand hiermee ervaring of een werkwijze?

Als ik een clean install van snow leopard op de power mac zet, kan ik dan de rest via de migratie-assistent terugzetten? (programma’s, e-mail en alle instellingen) zodat alles op de 2TB terechtkomt en alleen het besturingssysteem op de SSD?

Bijdrager
    fred44nl

en als je beide Mac’s via Delen met elkaar verbindt ??
    dan kun je met Finder toch overal bij.
    en dan kun je zelf ook precies bepalen waar alles moet komen te staan.

Bijdrager
    Moriarty

Oude machine in Target Disc mode plaatsen door op te starten met de “T-toets” ingedrukt.

Dan met een firewire kabel aansluiten op de nieuwere Mac Pro, dan verschijnt de HDD van de “oude” Mac op het bureaublad van de Mac Pro en kun je alle data overslepen…

Bijdrager
    Ludo

Gewoon overslepen werkt vlgs mij niet, omdat je dan allerlei onzichtbare bestanden mist waardoor de boel niet functioneert?

Bijdrager
    Ludo

Probleem is eigenlijk dat de ssd kleiner is dan de time machine back-up, hoe los je dat op?

Bijdrager
    fred44nl

die onzichtbare bestanden kun je allemaal zichtbaar maken.
    van de ene naar de andere slepen lijkt me niet handig.
    kijk eens naar het programma ForkLift.
    dan heb je 2 vensters naast elkaar.

Bijdrager
    rontwisk

Misschien kun in de Systeem Parameters een aantal folders uitsluiten voor de Time Machine back-up. Hierdoor wordt het volume dan zoveel kleiner dat het wel op de SSD past. De uitgesloten folders kunnen dan later toegevoegd worden.

Bijdrager
    fred44nl

als je nu folders gaat uitsluiten, dan blijven de reeds gebackupde folders gewoon in de backup staan.
    maar wat gebeurt er allemaal als je de migratie-assistent op start ??
    wat kun je dan allemaal wèl en niet kiezen, om terug te zetten ??
    de keuze-mogelijkheden bij SL zijn niet zo erg groot.

Bijdrager
    Ludo

Bedankt voor de suggesties tot nu toe, maar het gouden idee zit er nog niet bij!
    Forklift is een ftp client zoals Transmit, lijkt me ook niet de manier.

Bijdrager
    Ludo

ik denk dat de optie om ze via firewire aan elkaar te koppelen de meeste mogelijkheden biedt.
    Je kunt dan via migratie-assistent precies kiezen wat je wilt overzetten. Ik denk dat dat wel gaat lukken.
    Dus iMac opstarten met option-T ingedrukt en dan vanaf de power mac alles overzetten via migratie-assistent. Je kunt dan nml. precies de mappen en programma’s aanwijzen die je wilt overzetten.
    Vraag me dan alleen nog af of alles dan werkt i.v.m. registraties e.d.?

Bijdrager
    fred44nl
    Ludo op 23 december 2012

Forklift is een ftp client zoals Transmi.

Forklift is niet zomaar een ftp client.
    het is een programma voor bestandsbeheer, waarin bijv. ook een ftp client zit.
    ook kun je verborgen bestanden zichtbaar maken, zodat je niet de helft vergeet met het kopieëren.

maar er zijn vele wegen die naar Rome leiden:)

Bijdrager
    MacBeer2

Als je Migratie Assistent gebruikt met de oude machine in Target Mode dan kan je aanvinken welke zaken je wel/niet op je nieuwe machine wil hebben.

Bijdrager
    Ruben

Ik zou persoonlijk gewoon de oude schijf net zo lang opruimen tot deze nog maar 250 GB aan data bevat. Vervolgens met iDefrag en iPartition de originele schijf/partitie even groot/klein maken als de SSD waar het naartoe moet en dan kan je middels de Target-mode methode die Moriarty al noemde het hele werkende systeem zo één-op-één overzetten.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.