8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    roland020

probleem bij clean install: Yosemite niet beschikbaar

Ik ben een clean install aan het doen van een MacBook 13″ (2012), maar in de stap OSX opnieuw installeren loop ik vast omdat Yosemite (tijdelijk) niet beschikbaar is in de App Store. Iemand een idee hoe ik nu toch verder kan?

Dank! Roland

Bijdrager
    raymin

Ik neem even aan dat je deze niet gedownload hebt vanuit de App Store voordat je een cleaninstall ging doen?

Als ik deze nu download vanuit de app store, begint deze gewoon te downloaden

Bijdrager
    raymin

Je hebt wel een internet verbinding?

Bijdrager
    roland020

Yep, wel internetverbinding. Ik zie idd op een andere MB dat ik Yosemite vanuit Aankopen gewoon kan downloaden, maar in het Menu OSX Opnieuw installeren na een clean install geeft hij de melding ‘niet beschikbaar’. En als je zoekt in de App Store op Yosemite vind je het ook niet.

Bijdrager
    mowat

@roland
    je hebt voorheen toch yosemite aangekocht of als update van een eerder gekocht systeem gedownloaded uit de AppStore?
    Ben je daar zeker van , want anders staat dat OS natuurlijk niet in te Appstore.
    Je zegt dat je op een ander MB ziet dat je Yosemite gewoon kan downloaded vanuit aankopen , maar is dat jouw MB waar je dat op ziet staan?

Bijdrager
    roland020

Het zou kunnen zijn dat ik Yosemite heb overgeslagen, hoewel dat niet heel logisch klinkt. El Capitan liep in elk geval

Bijdrager
    roland020

Mowat, de MB waar ik nu een clean install voor aan het doen ben, is niet van mij maar van mijn vriendin. En dus ook ander account in App Store. Ik ben nu een Time Machine back-up aan het terugzetten, maar anders kan ik proberen om OSX via mijn account te installeren wellicht.

Bijdrager
    mowat

Mogelijk ben je ineens van Mavericks of ouder naar El Capitan gegaan en dan staat Yosemite niet in je AppStore.
    En hetgeen je op de mB van je vriendin ziet is natuurlijk niet hetgeen op jouw MB staat , dus dat mag je niet vergelijken want 2 Apple ID’s..
    En Yosemite staat sinds het uitkomen van El Capitan niet meer in de AppStore tenzij je dus voorheen die versie langs die weg geĂ¯nstalleerd hebt.
    Het OS van jouw MB installeren op het MB van je vriendin lijkt me trouwens ook niet helemaal legaal ….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.