6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Dirkbook

Probleem batterij

Hallo, ik ben hier nieuw en hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik denk dat er iets niet goed gaat met mijn batterij!
    Ik ben dus nieuw en heb mijn macbook misschien nou een net pas maandje. Ik ben er vaak op bezig voor school en natuurlijk gewoon in me vrije tijd af en toe. Hij staat dan ook de hele dag aan en werk er veel op. Als ik terug kom van school en hem dan opstart doet hij het gewoon tot ’s avonds laat, maar als ik hem nu in de vakantie ’s ochtends opstart is hij tegen het begin van de middag al op, dat is natuurlijk logisch. Maar ik heb dus het idee dat de batterij veel korter werkt dan hij hoort.

Ik heb mijn batterij op tijd gezet zodat ik nou eens kan zien hoe lang die batterij werkt. Het is heel raar want niet stond hij op 4:15 uur, toen op 5:30 uur en nu op 6:48 uur?Ik vind dit best wel raar, o nou springt hij naar 6:54?!?! HIj hoort toch 10uur te werken. Hij is overigens op dit moment 99% opgeladen, start hem net pas op.

Ik laad mijn macbook iedere avond op want ik heb hem gewoon iedere dag nodig! Ik werk echt bijna nooit op me macbook als hij aan de batterij hangt, dan zet ik hem altijd uit. Als ik er op werk en hij laad op, dan is dat meestal maar 5 minuutjes of het moet iets dringends zijn. Want ik laad hem op als ik slaap, dan staat hij gewoon uit. Maar meestal is hij voor dat ik wakker wordt allang klaar met opladend, maakt dat ook uit?

Ik heb her iets gelezen op cycles? Maar ik ze niet vinden, ik heb ook geen iedee waar staat ‘about this mac’?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt!
    (Hij staat nu weer op 6:24, gaat wel een beetje snel vind je niet! HUH HIJ STAAT NU OP 4:34, ONEEE TOCH MAAR 5:56!!??)

Bijdrager
    Franko

Herkalibreer je batterij eens:

Laptop volledig opladen, daarna van het stroomnet afhalen.

Gewoon mee werken tot hij echt uit zichzelf uitvalt. Daarna minimaal 5 uur laten staan (liefst een hele nacht). Vervolgens helemaal opladen en hem nadat hij 100% is nog 2 uur aan het stroomnet laten.

PS. dat “gegil” is beetje irritant.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Hoe je de batterij kan kalibreren, kan je vinden in de Help van Finder. Het is echt nodig om dit eens in de maand te doen, zeker in jouw geval.
    De batterij kan het een 8 uur doen, maar dan bij weinig activiteit. Zodra je wat meer programma’s gebruikt, internet, filmpjes afspelen, wordt de batterijduur verkort.
    Vergelijk het met jezelf: als je aan het hardlopen bent, verbruik je ook meer energie dan dat je in je stoel zit.

Bijdrager
    Dirkbook

Dankjewel voor jullie hulp! Ik ga hem meteen kalibreren!

@Franko: Ik neem aan dat je bedoeld met van het stroomnet afhalen dat je bedoeld de oplader eruit? En wat bedoel je met gegil, wat ik zo op het laatst zei? haha sorry!

Bijdrager
    Franko

Jaa, gewoon de oplader eraf halen.

het is dus belangrijk dat de accu helemaal vol is, vervolgens helemaal leeg laat lopen tot de laptop uitvalt. Daarna minimaal 5 uur laten staan en dan weer helemaal opladen.

Bijdrager
    Dirkbook

Ja super bedankt! Ik had het ook net opgezocht op de computer zelf en het goed helemaal goed komen! Ik laat nog wel weten of het heeft gewerkt!;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.