5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    RensdeLeeuw

Probleem Amsn>iSight cam>Airport Express>Modem

Hi,
    Er is al veel geschreven over dit onderwerp, maar niet specifiek over deze situatie (volgens mij). Enfin, ik heb al veel geprobeert, en ik heb zo’n beetje alle artikelen en forum onderwerpen hierover gelezen, maar ik heb echt praktische hulp nodig!

Ik heb een nieuwe Macbook met Airport Xpress en ik wil graag chatten met m’n iSight cam op Amsn (heb ook naar Mercury gekeken, maar dat vind ik niks). Maar zoals je al kan raden doet de cam t niet omdat ik achter een router/firewall zit.

In netwerk heb ik een statisch ip adres ingesteld (local IP 10.0.1.2 en Router IP 10.0.1.1) en de firewall staat open voor poorten 6890-6900
    /Users/rensdeleeuw/Desktop/netwerk.tiff

Ik heb de instellingen van mn modem (ZyXel Prestige 650R-31) zo staan dat de poorten 6890 t/m 6900 open staan geforward naar het IP adres van de Airport (= router) IP 10.0.1.1
    /Users/rensdeleeuw/Desktop/modem.tiff

En, in de airport staan dezelfde porten weer geforward naar het lokale IP adres van mn Macbook IP 10.0.1.2
    /Users/rensdeleeuw/Desktop/airport.tiff

Ik heb geen idee wat ik fout doe! Dit is behoorlijk frustrerend! Kan iemand mij helpen met goede tips of aanwijzigingen, of is er iemand die zn mac met modem/airport/amsn en iSight cam aan de praat heeft gekregen?? Laat me weten wat je instellingen zijn.

Thanks alvast!

Bijdrager
    appelonia

Volgens mij moet je op de Zyxel je poorten rechtstreeks naar je MacBook forwarden. Je gebruikt je Airport Express nu alleen als Wireless Access Point dus die hoeft zich helemaal niet te bemoeien met port forwards.

Bijdrager
    sypie

Inderdaad, de poorten moet je rechtstreeks forwarden naar de bestemming. In jouw geval is dat dus je computer, niet je wifi apparaat. Daarbij moet je ook even kijken of je inderdaad 10 poorten moet forwarden of dat er 1 poort op UDP en 1 poort op TCP geforward moet worden. Bij de meeste programma’s is dat namelijk het geval.

Daarbij kun je afbeeldingen NIET linken naar jouw eigen harde schijf. Je zult ze ergens op internet moeten zetten en daarheen linken en er dan [code:1:70d785ad74][img]http://ditiseenvoorbeeld.nl/afbeelding.jpg[/img][/code:1:70d785ad74] om heen moeten zetten.

Bijdrager
    RensdeLeeuw

bedankt voor de tip over de plaatjes.

Dusik moet de porten op mn moden direct forwarden naar t statische IP adres van mn Mac?

Moeten de poorten op de AIrport dan ook open gezet en ook forwarden naar het statische IP adres van mn Mac?

NB onder TCP/IP in de Airport configuratie een ander lokaal IP adres dan bij TCP/Ip in de netwerk instellingen. Internet doet t gewoon prima en de cam werkt ook gewoon met Mercury.

Wat bedoel je precies met UDP en TCP??

Bijdrager
    sypie

TCP is de download poort en UDP is de upload poort. TCP is altijd de laagste van 2 opgegeven poorten en UDP ligt altijd een stuk of wat poortjes hoger. En als het goed is hoef je alleen maar op de modem deze instellingen te maken en inderdaad naar het statische IP adres van je pc.

De airport zou eigenlijk als bridge funcite moeten werken en dus alles klakkeloos doorgeven (wel met beveiliging op je draadloos gedeelte natuurlijk). Op die manier kun je de poorten op 1 lokatie beheren en heb je ze altijd bereikbaar.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.