9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    DutchMac

Probleem: account is nu “virtual users account”

Hallo,

Ik ben sinds kort mijn account kwijt om mijn eigen Mac. Tijdens het instaleren van Pure FTPd Manager niet echt opgelet (bleek dus achteraf) en mijn account was verdwenen. Ik kan bij het inloggen alleen nog inloggen met mijn verkorte inlognaam maar dan kom ik niet bij mijn eigen thuis-map en log ik in als “Virtual Users Account” . Ook bij Systeemvoorkeuren > Accounts is alles verdwenen. Ik kan nog wel inloggen als “root” of via een ander account.
    De vraag is dan ook : Hoe los ik dit op en draai ik deze fout weer terug???

bvd

Bijdrager
    DutchMac

Oke, ondertussen met netinfo het account verwijdert en een nieuwe account aangemaakt met de oude gebruikersnaam. Mijn “thuis” of “home” is weer terug en mijn desktop is weer zoals ik het ooit had achergelaten alleen al mijn voorkeuren worden niet meer gevonden.

Kan ik ervoor zorgen dat ook deze weer gevonden worden?

bvd

Bijdrager
    junkiesxl

Het feit dat je desktop weer terug is lijkt erop dat er sommige prefs toch terug zijn gekomen, welke zijn er dan niet terug gekomen ?

Bijdrager
    DutchMac

Een helehoop: Mail, iTunes, iPhoto om maar wat te noemen. Maar ook bv dmg files die op mijn buroblad staan die ik niet kan openen omdat ik geen rechten heb. Natuurlijk kan ik dat wel veranderen maar toch raar. Ook in mijn thuis-map staan mappen waar ik niet de juiste rechten voor heb???? Toen ik van de thuismap de rechten veranderde en dat dan ook voor de mappen in de thuismap wilde doen, werkte dat niet……….

Nog steeds problemen:(

Bijdrager
    junkiesxl

Waarschijnlijk heb je het al gedaan maar Permissions repairen (kom even niet op het nederlandse woord).

Zou normaal al die ellende moeten stoppen, want wsl zijn je prefs er nog wel maar krijgen zie die gewoon niet geopend omdat ze niet de goeie bevoegdheden (woord gevonden;) ) hebben

Bijdrager
    DutchMac

Natuurlijk was gedaan, toch net nog maar een keer gedaan, mocht niet helpen. Als ik mail opstart krijg ik de fout melding dat mail onverwacht gestop is en wilt u een bug rapport naar Apple enz. . iChat opstarten geeft een fout melding en gooit me eruit……

Nog steeds problemen
    :(

Bijdrager
    DutchMac

kan nu ook geen bestanden meer downloaden via mijn browser. Krijg nu de foutmelding dat het bestand niet aangemaakt kan worden. Hetzelfde was het geval toen ik de download lokatie veranderde naar eeen andere map……….

Bijdrager
    junkiesxl

Klinkt echt als problemen met bevoegdheden…
    Misschien zit er wel iets fout waardoor ie ze “slecht” maakt tijdens get repairen, staat alles goed in NetInfo ?

Bijdrager
    DutchMac

Het is een probleem met bevoegdheden en ik kan het niet herstellen met Permissions repairen. Ik denk dat mij uid anders is dan het was, maar ik weet niet wat het was. Ik kan dat nog ergens terug vinden?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.