4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    tomreinhoudt

Probleem: ableton Live 6.0.7 verkeerd geinstalleerd!

Hallo mensen.

Ik werk nu sinds een tijdje met een imac 20″ bevalt prima maar nu heb ik ableton live geinstalleerd, maar verkeerd. dus ik dacht simpelweg even alles wat ik ervan kon vinden in de prullenbak en opnieuw installeren. het probleem is nu alleen dat iedere keer wanneer ik de set up opstart het programma gewoon opent alleen zonder presets en zonder instruments. gewoon blanco het programma!
    mijn conclusie: er moeten dus nog ergens bestanden staan van live. wie kan mij hierbij helpen!?

alvast bedankt!

grts,
    Tom
    (still noobin’ @ :apple:

Bijdrager
    Jozz Macintosh

Hallo,

Zoek eerst en vooral met Spotlight waar je Ableton bestanden staan.
    Dan klik je in 1 van de mapjes in de linker kolom van Ableton op 1 van de genumerde mapjes.
    Dan zie je parent folder staan, dan kan je gewoon in je bestanden browsen en ga je naar je bestanden die je wil afspelen en sleep ze in 1 van de tracks.
    Kijk ook eens naar de tutorial videos op de website van Ableton, die zijn heel leerrijk voor een beginnde “Abletonner”. Ik heb er zelf veel van geleerd.

Bijdrager
    tomreinhoudt

oke bedankt iig al maar dat lost niet mijn probleem op!

Ik wil alle bestanden eraf hebben en opnieuw installen want ik ben nu gewoon alle standaard bestanden kwijt, hij staat niet eens bij programs!

Bijdrager
    Jozz Macintosh

De mappen met instrumenten zitten in de map waar je Ableton hebt geïnstalleerd. Dat kan ook in een andere map zijn dan de Programmamap. Die zouden ergens op je harde schijf moeten staan. Enkele voorbeelden van die mappen zijn (ableton project info, audio, clips, presets, audio, images. Zoek daar eens naar met Spotlight en sleep die map met die bestanden in naar de programmamap of verwijder ze en installeer ze opnieuw in de programmamap.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.