5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Darkgnome

Probleem

Beste mede-maccers!

Net iets héél raar meegemaakt, nu misschien kunnen jullie helpen. Wij hebben hier thuis dus nog een iMac G3 met daarop Mac OS X versie 10.2.8! Een 400Mhz processor maar daar hebben we nu niet zo een last van hebben. Maar ons geheygen is al langer een “drama” normaal gezien hebben wij altijd 1 gig vrij. Maar daarnet was het plots maar 42MB meer.

Nu, dat is toch wel heel drastisch en normaal gezien staat er niets nieuw meer op de computer. Vrij raar dus! Maar mijn zus maakte de opmerking over mijn iPod, “Maakt dat een verschil?” nu ik haalde mijn ipod er af en dat maakte wel degelijk een verschil van 240MB of zo… Maar toch nog verontrustwekkend.

Heeft iemand een idee, wat het probleem kan zijn? Hoe we het op lossen?
    Het is misschien wel handig om weten deze computer heeft al enkele crasher gehad en die zijn altijd eigenhandig weer hersteld. (geen hardware veranderingen ofzo hoor) Maar ik vrees dan weer voor een nieuwe crash.

Binnenkort ga ik mezelf wel een imac intel 17″ kopen. Nu, dan moeten we hoedanook naar de macstore. Is het dan niet handig om een externe harde schijf of zo aan te kopen? Of zou dit nutteloos zijn?

Bijdrager
    midas

ik snap je niet

Bijdrager
    juniper rose

okee dit is wat ik ervan maak:
    :wink:

Onze computer heeft ineens i.p.v. 1 gig vrije ruimte op de harde schijf nog maar 42 mb vrij
    Het zou kunnen komen door de iPod die eraan hangt. Met iPod eraan is er 240 mb minder beschikbaar dan zonder iPod eraan. De computer is een imac 400Mhz met OS X versie 10.2.8. Het iMacje is al een oud beestje en crasht vrij veel.
    Heeft het voor mij zin om een extra harde schijf te kopen voor de iMac als ik toch naar de winkel ga voor een nieuwe intel mac met een scherm van 17″

Dit is wat ik zou doen:
    De imac verkopen en van de opbrengsten mijn intelmac pimpen
    of als je de iMac wilt houden niet te moeilijke dingen ermee doen
    maar dat ben ik :D

Bijdrager
    Darkgnome

Die intel is voor mij:)
    Die imac is voor de rest van het gezin :D

Bijdrager
    Dick de Roos

Misschien is het handig om even aan te geven welke iMac je hebt (hoe groot de harde schijf is, hoeveel geheugen enz.). Dat crashen is natuurlijk vreemd en mag niet. Ook niet met 10.2.8.
    Kan je aangeven wat er dan gebeurd? En wanneer? Hangen er (vreemde) apparaten aan?
    Kortom: geef even wat meer informatie.
    Tenminste als je de iMac nog langer wilt gebruiken.

Het opschonen van de harde schijf is ook vaak handig (onnodig spul weggooien dus).
    Een extra (externe) HD is mogelijk als je FireWire op de Mac hebt.
    Het vergroten van de interne HD is ook een mogelijkheid, maar dat is deze machine vaak niet meer waard.
    Maar eerst meer gegevens over hoe, wat en wanneer.
    :innocent:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.