6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Revell

Probleem: 20″iMac blijft hangen

De laatste tijd gebeurd er iets vreemds mijn computer hij blijft hangen, de computer zit vast voor enkele minuten of veel langer.
    In het begin dacht ik dat het misschien aan een bepaalt programma lag maar dat is niet zo.

Stel ik ben in photoshop bezig en ineens doet het niks meer (klik klik niets), ik kan wel een ander programma openen maar verder kan ik er niks mee, ik kan nog een programma openen maar kan ook hier niets mee…
    Het ziet er uit alsof het aan het laden is maar maar daar komt geen eind aan.

En dan in eens doet het het weer en kan ik soms een uur doorwerken en soms maar twee minuten. Het heeft niks te maken met de grote van het bestand of wat ik ook achter me mac doe. Het is totaal random (zo lijkt het voor mij)

Ook na een herstart kan daarna precies het zelfde gebeuren.
    Er zijn dagen dan is er niks aan de hand dezelfde programma’s.

In Photoshop kreeg ik deze vandaag ook de melding: “Can not handle the request because a model dialog or alert is active”

Wie weet hier raad mee.

Groet,
    Jeroen

Moderator
    Night

Heb je een tweede scherm aan je iMac hangen soms? Of staat dit ingesteld bij ‘Beeldschermen’?

Dan kan het zijn dat een melding, waarop actie van de gebruiker vereist is (bv. op ‘OK’ klikken), op het tweede scherm staat, waardoor je deze niet ziet. Dat is in ieder geval de melding “Can not handle the request because a model dialog or alert is active”.

Het is wel vreemd dat je dan geen andere programma’s kan gebruiken, tenzij het tevens een OSX meldingsvenster betreft.

Bijdrager
    Revell

Nee er is geen 2de scherm aan me mac. Het is ook zeker dat er niet op OK moet worden gedrukt om dat het ook kan gebeuren tijdens het typen van een mailtje.

Moderator
    Night

Ik kan deze foutmelding verder eigenlijk alleen in combinatie met Indesign terugvinden:?

Bijdrager
    Revell

Mm het gaat ook niet echt om de error. Het gaat er om dat mij me mac vast loopt voor paar minuten tot een kwartier en dat ik niks anders kan doen dan programma’s op starten die het vervolgens niet doen. Het kan ook voor komen zonder dat er een Adobe programma aanstaat.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als hij vast loopt, verandert de cursor dan in de beachball?

Probeer dan voordat hij vast loopt ‘activiteitenweergave’ te openen en kijk of er een proces bij zit dat op dat moment alreeds veel cpu tijd vraagt. (selecteer dan ‘allel processen’ en sorteer op CPU%)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.