6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kaygosselink

Probleem 2011 macbook Pro

Hallo,

Ik heb een Macbook Pro uit begin 2011
    Met een 2,2ghz I7 Quad Core; 8gb ram en 1gb videokaart.
    Naast OS X Lion heb ik windows 7 geinstalleerd in bootcamp en via bootcamp ook in VM Ware Fusion. Weet niet of het hier aan licht.

Nu heb ik het volgende probleem; als ik hem aan de lader leg zegt hij “opladen uit” en het lampje is gewoon groen (op de oplader) terwijl er maar 5% in de batterij zit. Daarnaast draaien de fans constant op zijn hard en is de temperatuur rond de 80 graden.

Ik heb een log omdat hij op moest starten door een probleem, als jullie willen kan ik die nog sturen

Bijdrager
    JoelCoster

klinkt als een fout in de system management controller (smc) deze stuurt onder andere de fans en het laden van de batterij aan. Door deze te resetten is het probleem, wat overigens niks met bootcamp/vm fusion te maken heeft, waarschijnlijk te verhelpen.

het resetten van de smc gaat bij de macbook pro als volgt: kopel de magsafe adapter los. haal de plaat van de onderkant weg en verwijder de batterij. wacht 10 seconden. houd hierna command alt shift en de aan/uit knop tegelijk 5 seconden ingedrukt, plaats hierna de batterij weer, en als het goed is werkt alles dan weer

Bijdrager
    LighScan

het resetten van de smc gaat bij de macbook pro als volgt: kopel de magsafe adapter los. haal de plaat van de onderkant weg en verwijder de batterij

Wat de TS dus in geen geval zelf mag doen, maar moet laten doen door een APR onder garantie.

Wat hij wél zelf mag doen, en ook hoe het hoort bij Mac’s met een niet-verwijderbare batterij;

Bron: http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=nl_NL

Opmerking: Draagbare computers met een batterij die u niet zelf dient te verwijderen zijn onder andere de MacBook Pro (begin 2009) en hoger, alle modellen van MacBook Air en de MacBook (eind 2009).

• Schakel de computer uit.
    • Sluit de MagSafe-lichtnetadapter aan op een voedingsbron en op de Mac als dit nog niet is gebeurd.
    • Druk op het ingebouwde toetsenbord tegelijk op de toetsen Shift-Control-Option (links) en de aan/uit-knop.
    • Laat alle toetsen en de aan/uit-knop tegelijk los.
    • Druk op de aan/uit-knop om de computer in te schakelen.

Opmerking: de LED van de MagSafe-lichtnetadapter kan van status wijzigen of tijdelijk worden uitgeschakeld wanneer u de SMC opnieuw instelt.

Bijdrager
    JoelCoster

hoezo in geen geval zelf mag doen? je opent de laptop zelf niet, als dit niet mag zou je zelf ook geen batterij mogen vervangen. Overigens stond dit ook gewoon op apple support communities

Bijdrager
    LighScan

De batterij mag je dan eigenlijk ook officieel niet zelf vervangen:wink:

Bron: http://support.apple.com/kb/HT3371?viewlocale=nl_NL

De ingebouwde batterij van een MacBook, MacBook Air en MacBook Pro dient alleen te worden vervangen door een Geautoriseerde Apple-serviceprovider, in een Apple Store of een Apple Service Depot.
    Geldt oa voor MacBook Pro (begin 2009) en nieuwer.

Wil je dus niet het risico lopen je garantie kwijt te raken, dan laat je die plaat en dus ook de batterij ongemoeid.

Bijdrager
    CedricH
    ikikjoel op 07 september 2011

hoezo in geen geval zelf mag doen? je opent de laptop zelf niet, als dit niet mag zou je zelf ook geen batterij mogen vervangen. Overigens stond dit ook gewoon op apple support communities

Als het daarop staat gaat het waarschijnlijk nog om eerdere versies van de unibody MacBook Pro’s waarbij je gewoon een paneeltje kon uithalen om de batterij zelf te vervangen. Tegenwoordig mag je dit niet meer zonder je garantie kwijt te spelen zoals hiervoor gezegd. De manier die LighScan aangeeft is de juiste.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.