6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Harryk

Pro Tools live opnamen en Spotlight

Ik heb mijn Powerbook met Tiger nog niet gebruikt met Pro Tools voor live-opnamen, maar volgens mij kan er een addertje onder het gras zitten waar je van tevoren rekening mee moet houden. Want kan Spotlight door het indexeren van een volume ( bijv. een pas aangesloten Firewire schijf) een live-opname niet verzieken?

Je kunt Spotlight voor bepaalde volumes naar keuze uitschakelen, maar ik heb niet gevonden hoe je het indexeren van Spotlight als geheel kan uitschakelen. (Moet toegeven dat ik nog niet hard heb gezocht).

Dus, Pro Tools en Spotlight… ??

Bijdrager
    pimpel

Mss kan je hier eens zien

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050504012104186

HIer staat op hoe je spotlight volledig kunt disablen.

Bijdrager
    joostovermars

Ik maak sinds drie jaar zeer regelmatig opnames met m’n PB en protools op lokatie, dus live en ook langere aaneengesloten periode (bijv een uur non stop op 12 tracks). Ik heb nooit iets met spotlight aan/uitgezet (gewoon de standaardinstellingen dus) en nooit problemen gehad.
    Dat indexeren gaat op de achtergrond en dat betekent dat alle andere processen voorrang hebben. Ik zou me dus geen zorgen maken.

Los daarvan: een externe FW schijf voor audio opnames bevat relatief weinig bestanden (die elk relatief groot zijn). dat indexeren is dus in no time verlopen. Waarschijnlijk gaat het opstarten van Protools trager….

Bijdrager
    Nautic3l

Ik heb wel met mijn iBook 1,33 GHz met 512 ram problemen gehad met spotlight en protools. Bij een enkel spoor opnemen knalde hij er constant uit. Ik heb toen spotlight uitgezet met een klein programmaatje, waarvan ik niet zo 1 2 3 weet wat de naam is. Ik heb ook een widget gevonden waarmee ik Dashboard uit kan zetten. Sinds ik deze beide progjes gebruik geen problemen meer met ProTools.

My 2 cents

Bijdrager
    Harryk

Mocht je je ooit weer herinneren welke programmatjes dat waren…
    :innocent: :innocent:

Bijdrager
    DJ_Leonardo

Vergeet ook niet de screensaver uit te zetten. Protools en screensavers gaan ook niet samen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.