9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

Pro of imac?

GM, ik denk dat gezien de basisprijs vd pro, wel meer mensen twijfelen tussen deze….

Betalen doet mijn werkgever echter…alleen twijfel ik, heb ik wel een Pro nodig? en kan ik dat verantwoorden?

Ik heb nu een pro uit 2008 ( 2 x 2,8 GHz Quad-Core Intel Xeon )
    en deze kan mij eigenlijk niet meer bijhouden.

Mijn werkzaamheden, zijn voornamelijk indesign aangevuld met licht Photoshop en Adobe edge…
    Ik ben wel toe aan iets nieuws maar de Pro is misschien wat te bruut…aan de andere kant, komt zo’n imac bij mij weer wat huiskamerig over…
    Best lastig qua mac-fan wil ik wel graag zo’n pro..maar is dat niet wat over de top…

ik rij ook met een skoda naar werk en niet in mijn ferrari;-)

Bijdrager
    Mac Pro Bart

Ik zou voor de pro gaan die heeft betere graphics en je kan er mee heel lang vooruit
    koop een thunderbolt display en hij ziet er ongeveer zo uit als een iMac (maar dan met een kastje ernaast!);)

Bijdrager
    Buzz

Voor jouw werkzaamheden krijg je met de Pro geen waar voor je geld. Je betaalt dan veel teveel voor parallele rekenkracht die onbenut blijft. Een i5 of i7 is voor voornamelijk single threaded taken als InDesign en licht Photoshop net zo geschikt, en een grafische krachtpatser heb je daar ook niet voor nodig. Ik denk, als ik eerlijk ben, dat als je de iMac truttig vindt staan een Mac mini (of MacBook) ook best geschikt is. De iMac is dan wel weer wat voordeliger, mocht je voor bij een mini (of MacBook) de Thunderbolt Display kiezen.

Bijdrager
    Verdult

Ik denk dat je aan een iMac genoeg hebt, “omdat iemand anders het betaalt” mag geen vrijbrief zijn om onnodige kosten te maken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Best lastig qua mac-fan wil ik wel graag zo’n pro..maar is dat niet wat over de top…

Voor pakweg 95% van de gebruikers is dat inderdaad over de top.
    En voor wat jij er mee gaat doen al helemaal. Zou je nu b.v. ook werken met Maya of C4D en daar dus complexe 3D animaties mee zou maken dan kun je een Pro kopen, maar nu is een iMac gewoon voldoende. Koop gewoon het high-end model, want hoewel smaken verschillen is dit wel de eerste keer dat ik een iMac ‘huiskamerachtig’ heb horen noemen terwijl de nieuwe Mac Pro nog vóórdat hij leverbaar was vergeleken werd met een pedaalemmer…

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je je dit afvraagt, dan ben je waarschijnlijk het beste af met een iMac. Ik ken maar weinig mensen die iets aan een Mac Pro zouden hebben, en een aantal daarvan geven de voorkeur aan een Windows/Linux machine, die ze naar eigen inzicht kunnen configureren…

Bijdrager
    Frank Visser

Over smaak valt niet te twisten maar de iMac is een pareltje voor mij.
    Kiezen voor de iMac lijkt mij de beste keuze. Upgrade hem lichtjes.
    Stopt er een 16GB geheugen in, en kies voor de 1 TB fusiondrive. (of 3TB als jullie niet met een server werken en je dat nodig hebt)
    het verschil tussen de 3,4 i5 of 3,5 i7 weet ik niet. Standaard 2GB video is ook meer dan zat.

Vergeet er geen Apple USB superdrive bij te halen:-)

Bijdrager
    MouseMighty

Wanneer staat de volgende aankoop (vervanging) gepland? Wij hebben op het werk 3x MacPro (vroege versie) en ik ben achteraf gezien daar erg blij mee, destijds werd er al getwijfeld aan iMac maar gezien de applicaties en snelheden + uitbreidbaar HD is het maar goed dat er MacPro’s zijn gekomen. Anders had ik de iMac’s al minimaal 2x moeten vervangen!

Vergis je niet in InDesign/Photoshop en andere Creative Cloud applicaties. Ze zijn allemaal 64 bit geworden en dan loopt het allemaal wel even wat soepeler met meer rekenkracht. Vergeet ook niet dat deze applicaties nu continue upGRADES krijgen. Kortom wil je voor de komende, pak-em-beet, 5-7 jaar “save” zitten raad ik je wel de MacPro aan.

Bijdrager
    IOS dude

ik zou inderdaad ook voor de pro gaan
    gewoon al voor het gemak van het kiezen van het formaat van scherm

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.