5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Dward

Privé netwerk & gastennetwerk uitbreiden

Daar komt weer zo’n netwerk uitbreidingsvraag… maar dan net ff anders.

Ik heb hier een Zyxel P8702N modem van mijn Noorse provider Telenor. (ik woon in Noorwegen, vandaar).
    Daar heb ik twee netwerken ingesteld. 1 x 5 Ghz privé netwerk en 1 x 2,4 Ghz gastennetwerk.

Wat wil ik?
    Ik wil graag het bereik van beide netwerken uitbreiden.
    Ik heb hiervoor beschikbaar:
    – 1 x Airport Extreme, model A1354, 4e generatie
    – 2 x Airport Express, 2e generatie, 80211n, nieuw in de doos.

Hoe ver ben ik tot nu toe gekomen?
    Ethernet kabel in ethernetpoort van Zyxel naar ethernetpoort in Airport Extreme.
    Hierop een nieuw netwerk voor prive ingesteld en het gasten netwerk geactiveerd.
    Voor beide netwerken een eigen password ingesteld (WPA2).
    Beide netwerken zijn zichtbaar onder Wifi menu in Finder. Kies ik het prive netwerk dan werkt het, kies ik het gasten netwerk kom ik niet op het WWW.
    Zolang het gasten netwerk niet werkt hoef ik de nagelnieuwe Airport Expressjes nog niet uit de verpakking te halen lijkt mij…

Wie help mij op weg met de juiste instellingen om bovenstaande doelstelling te bereiken?
    Bij voorbaat dank voor de moeite!

Groet!
    Dward

Bijdrager
    fred44nl

een gastnetwerk gaat alleen werken, als de router dat gastnetwerk kan overnemen.
    anders gezegd: als het modem géén router zou hebben, maar dus alleen modem is, dan kun je er een Airport achter zetten, die als router fungeert.
    en daarin kun je dan een gastnetwerk instellen.
    daarachter kun je weer een Airport plaatsen, die in bridge mode moet staan. en ook daarin kun je dan een gastnetwerk instellen.

Bijdrager
    Dward

In het submenu ‘Wireless’ van het modem kan ik bij het tabblad Access Point kiezen voor Router (default) maar ook voor Access Point.

italic textHere you can configure your device to be access point.
    Access Point: Select this mode if you have a LAN-cable connection between your routers. In AP-mode all 5 Ethernet-ports will act as Lan-ports, and the device will receive IP-address via DHCP(for management).italic text

Is dit misschien de oplossing? Wat doet dit met de instellingen bij Port Forwarding?

Is er hier een mogelijkheid om screendumps te tonen?

Groet!
    Dward

Bijdrager
    fred44nl

je hebt nèt boven het tekstveld de tekst “Img”
    als je daar op klikt en de aanwijzingen volgt, dan kun je op die manier een afbeelding toevoegen.
    ik zou overigens niet weten hoe je een modem kan instellen als access point.
    dus ben ik benieuwd.

Bijdrager
    Dward

Onderstaande beelden komen uit het menu Network Settings van de Zyxel P8702n

Groet!
    Dward

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.